fallback

Subaru BRZ смени за първи път поколенията

Новият модел получи още мощност и съвременни технологии

Компанията Subaru официално представи второто поколение на купето BRZ. Автомобилът е напълно готов за производство, но продажбите му ще стартират едва през есента на 2022 година, като основният му пазар ще бъде този в САЩ.

Компактният модел с две врати е с основно преработени предна и задна части, променени са решетката на радиатора, броните и оптиката, но силуетът си е разпознаваем на 100 процента. Според журналисти, видяли колата нашиво, тя не е толкова агресивна, като всички аеродинамични елементи и отвори на вентилацията са напълно функционални, а не служат само за декор.

Купето е изградено на платформа с окачване McPherson отред и с двойни носачи отзад, както беше и при предишното поколение на модела. Новото Subаru BRZ обаче е получило усилено шаси и по-нисък център на тежестта, което го прави по-стабилно в завои.

Както и се очакваше, 2,0-литровият атмосферен двигател отстъпва на 2,4-литров. Мощността и въртящият момент се увеличават с 11 и 15% съответно - до 231 к.с. и 249 Нм. Новото поколение е само със 7,7 кг по-тежко от предшественика си, така че динамиката би трябвало да се подобри, но от Subaru не съобщават подробности.

Купувачите ще могат да избират между механична и автоматична скоростни кутии, като във втория случай се добавя и фирмения пакет от системи за активна безопасност и асистенти на водача EyeSight. Сред другите особености са 7-инчов цифров приборен и нова мултимедийна система с 8-инчов тъч-скрийн.

Още снимки на спортното купе - вижте в галерията:

Предполага се, че новото BRZ в САЩ ще струва минимум 27 000 долара, което означава, че купето ще се настани между Mazda MX-5 и Nissan 370Z. В Европа моделът няма да се продава, тъй като там ще се предлага "близнака" Toyota GT86.

Снимки: Subaru

fallback
  • #14
    Subifan ( преди 3 години )
    "Значи увеличават обема с 20%, а постигат 5% увеличение на мощността и 15 на въртящия момент. За какво им беше въобще?"Амиго, първо не са 5% а 10% увеличение на мощността, и второ, дори и днес да изкараш 230 к.с от АТМОСФЕРЕН 2.4 л двигател е доста добро постижение! А колко още може да се доискарат, само тунинг ателиетата могат да кажат, но със сигурност Субару са заложили достатъчен запас за да се гарантира и ресурса и надеждната работа на мотора.
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Тя и старата имаше доработка STI, дали имаше турбо...? Няма да има турбо на това BRZ.
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Само да не кажат, че автомата ще е вариатор, че ще падна от смях. Те и за предишното поколение постоянно циркулираха слухове за турбо, но официално бяха казали, че няма да има. Иначе афтър маркет китове има много. Много репортери казваха, че макар и по-бавна от Супра, е доста по-забавна и приятна за каране.
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    "Дизайнът е спорен но ще се продава. Реално няма конглокенция на европейския пазар" За съжеление, БРЗ няма да се предлага на европейския пазар, а определно според мен, би имала пазарен дял.
  • #10
    nev ( преди 3 години )
    Освен това, ВРХ и ВРХ СТИ са AWD и доста от феновете на Субару ги предпочитат точно заради това, и не биха направили компромис като преминат само на задно, поне според мен.
  • #9
    nev ( преди 3 години )
    sаmeman, може и да си прав, но не съм много убеден в това. Според мен, ВРХ и ВРХ СТИ като седани си имат своята пазарна ниша, БРЗ е по-различно ориентиран, и е доста вероятно след някоя друга година да има СТИ версия, дори и в ограничени бройки. Виж, Супрата е доста добра причина Тойота да възразят на подобен ход, но до това време, най-вероятно трябва да излезе и следващата Супра.
  • #8
    sameman ( преди 3 години )
    Никога няма да бъде пуснат с турбо! Защото, ще почне да краде от пазара на WRX и STI, както и Toyota Supra. Това е сегмента на този автомобил.
  • #7
    nev ( преди 3 години )
    На мен пък дизайна ми харесва и то доста! Да, има някакви прилики със силуета на Порше под определени ъгли, но определено си следва основната линия на БРЗ от първото поколение. Ако и цената е привлекателна, тази кола няма да има много конглокенти
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Бат Рамбо, това е доста по-добро от Мазда МХ5! С по-голяма мощност, почти същата маса, но с много по-нисък център на тежестта това да го караш по завои ще е лудница! Да не говорим, че и от към комфорт вътре е с една класа над Маздата!
  • #5
    Бат Рамбо ( преди 3 години )
    Дизайнът е спорен но ще се продава. Реално няма конглокенция на европейския пазар. Мазда мх-5 е друг автомобил с различна целева група.
fallback
Последни