Контролираното поднасяне на автомобила, наричано дрифт, когато се случва на писта или на безопасен участък от пътя, определено е много забавно развлечение. Да, с него не можеш да постигнеш бързо време на обиколка, но пък е отличен начин да повишиш до краен предел сцеплението на колелата на автомобила с пътя.
Какво обаче се случва при дрифтиране с автомобили с различно задвижване? Отговор на това дава официалният канал BMW M в YouTube, където беше публикувано видео, показващо разликата в дрифта с автомобил със задно задвижване и със задвижване на четирите колела.
Идеалният пример в подобна ситуация е BMW M8 Competition, тъй като при него задвижването на четирите колела може да се изключи и мощността тогава се предава на задния мост. Един от инструкторите в BMW M - Стефан Ландман, започна своята демонстрация именно по този начин, като насочва тягата към задните колела.
Вероятно, феновете на това забавление добре знаят, че процесът на дрифта се състои от 3 етапа - поднасяне, балансиране на задната чист и излизане от маневрата. Трябва особено да се внимава с баланса между подаване на газ и въртене на волана. При Стефан такива трудности няма, все пак това му е работата.
След това инструкторът включва задвижване на четирите колела, като в случая дрифтирането става по друг начин. Вече се налага по-голямо усилие върху волана при поднасяне, за да може автомобилът да следва зададената му траектория.
Снимки и видео: BMW M