Спортното отделение на Hyundai – N – вече е познато с компактния спортист i30 N. То вече предлага и спортна линия N Line за различни модели, например за Tucson. Но това, което виждаме, е със съвсем различен характер. За съжаление iMax N Drift Bus е единичен екземпляр за писта.
С него Hyundai очевидно преследва духа на легендарния състезателен ван Ford Transit Supervan и Renault Espace F1. 2,5-литровият дизел е заменен от 3,5-литрово битурбо V6. Мощността е 402 к.с., а въртящият момент е 555 нютонметра, които се предават към задните колела.
В останалата си част ванът запазва концепцията си. В случай че той ви е познат, не бъркате. Става дума за големия ван на марката, който на различните пазари се продава под имената Grand Starex, i800 или H-1.
Трансмисията е осемстепенна автоматична, а предаването е задно. Освен това на задния мост е поставен блокируем диференциал. Двутръбна ауспухова система помага от шестцилиндровия двигател да бъде извлечено всичко най-добро в акустично отношение.
За ненормалния автомобил е виновен екип на марката от Австралия. Те са допълнили концепцията с аеродинамичен пакет, електронно регулирани амортисьори, по-големи спирачки и 19-цолови джанти.
iMax N Drift Bus притежава идеално съотношение на масите 50:50 при пълно заемане на всички седалки. На първия ред те са състезателни. На втория и третия те са тапицирани с кожа и алкантара. И в случай че гумите имат нужда от смяна, резервните могат спокойно да бъдат поместени в багажника с обем 842 литра.
Снимки: Hyundai