fallback

Toyota стартира продажбите на GR Yaris в Европа

Цените на хот-хеча с 3 врати започват от 32 363 евро

Японският производител Toyota стартира продажбите на един от очакваните с най-голям интерес модели на европейските пазари - хот-хеча GR Yaris. Той вече може да бъде закупен в Германия, например, където цените му стартират от 32 363 евро.

Версията за Европа е претърпяла някои промени в сравнение с тази за Япония. Мощността на бензиновия 1,6-литров турбомотор (G16E-GTS) с 3 цилиндъра е намалена до 261 конски сили, а въртящият момент - до 360 Нм (-10), но ускорението от 0 до 100 км/ч си остава 5,5 секунди. Максималната скорост е ограничена на 230 км/ч.

Задвижването е към четирите колела, като се предлага единствено 6-степенна механична скоростна кутия. Разпределението между двете оси зависи от режима. При Normal то е 60:40, при Sport - 30:70, а при Track - 50:50.

Каросерията е направена от алуминий, полимер (TSOP) и въглеродни нишки. Хот-хечът тежи 1280 килограма, като предлага съотношение от 4,9 килограма на конска сила. В базовия вариант са включени гуми Dunlop SP Sport MAXX 050 (размери 225/40 R18), а срещу доплащане - Michelin Pilot Sport 4 S.

От базовия Yaris (за Европа това е хибрид с 5 врати на цена от 25 139 евро) остават само светлините, страничните огледала и антената, тип "плавник" на покрива. Като размери версията GR е с 55 мм по-дълга, а също така е и с 12% по-лека. Добавена е и активна система за намаляване на шума на двигателя, който е оборудван с функция start/stop. 

Интериорът до голяма степен повтаря този на стандартния модел, но има и разлики. Предните седалки са различни, а лостът на механичната скоростна кутия е разположен с 50 мм по-високо. На TFT-дисплея на приборния панел (4,2-инчов) излиза избрания от водача режим, като той се сменя от шайба на консолата. Ръчната спирачка е стандартна, така че може да се използва за преминаване през завои.

Воланът с 3 спици извършва 2,36 оборота, а разположението на педалите е съобразено за спортно каране. В единственото ниво на оборудване влизат двузонов климатик, мултимедия с 8-инчов тъч-скрийн, адаптивен круиз-контрол и комплекс от системи за безопасност Toyota Safety Sense.

Още снимки на хот-хеча на Toyota - вижте в галерията:

 

Най-мощният Yaris ще се произвежда на поточната линия на Gazoo Racing в японския завод на Toyota в Мотомати. В изпитанията на прототипите са участвали рали-пилотите Яри-Мати Латвала и Крис Мийк, като хот-хечът е тестван лично и от президента на компанията Акио Тойода.

Снимки: Toyota

fallback
  • #7
    Ярис ГР ( преди 2 години )
    Пичове това е играчка за богати..не е основна кола.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Няма универсален автомобил, така че всички коментари и спорове са излишни, понеже сравнение не може да се прави.Очевидно това не е кола, с която да се хвалиш колко коня имаш и да я спреш пред заведението и да гледаш хората как цъкат с език. Това е автомобил които да доставя удоволствие от шофирането ( за хора които могат).Ако смятате, че да раздавате цялата газ на права отсечка и колата да ви поднесе в завоя или не знаете какво break point, turn point и apex, то тогава BMW e по-хубава кола ...
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Мале какви глупусти говорите. Този прословут ярис е най-близкото то врц автомобил правен в днешно време, както и има хомологация за състезания. С кое БМВ не за 60к за 160к ще ти разрешат да се пуснеш на рали или усещаното от шофирането ще е подобно на рали автомобил ?
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    До Н2, прав си, но колата е много интересна и ще си струва на вторичния пазар. За малко повече от 60к можеш да си купиш гаранционно, върнато БМВ М2, което е на светлинни години пред Яриса. Все пак много интересна кола, която бих купил след 5-10 г.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Най вероятно твоето чене ще увисне да ходиш по сервизи с тролив немски допотопен ***.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Пффф. За такива пари какво бмв ще взема, ще ви овисне ченето!
  • #1
    Браво ( преди 4 години )
    60000 лв за 4
fallback
Последни