Съчетанието GTO (Gran Turismo Omologata) обикновено предизвика асоциации с култовото Ferrari 250 GTO. В крайна сметка обаче и други компания са направи автомобили с това обозначение. Примери за това са Mitsubishi GTO и Pontiac GTO, а феновете на Audi вероятно си спомнят състезателния седан 90 Quattro IMSA GTO.
Именно този модел е в основата на разработката та група стажанти в централата на компанията в Некарзуулм, които са ръководени от главния дизайнер на марката Марк Лихте. Те са създали "свирепото комби" RS 6 GTO, което е посветено на 40-годишнината на системата Quattro. Главното при колата не е трансмисията, а забележителният външен вид.
По примера на седана със 720 конски сили от 1989 година, съвременното RS 6 GTO е получило нестандартен външен вид заради двете врати и уникалните джанти. Задните седалки са премахнати, като на тяхното място е поставен каркас за безопасност. Предните кресла за заменени със състезателни с многоточкови предпазни колани.
Още снимки на нестандартния модел - вижте в галерията:
Засега не е известно, дали Audi RS 6 GTO е прототип или е само на рисунки. От компанията не разкриват и никакви технически характеристики, както и дали моделът ще бъде със стандартен двигател с вътрешно горене или ще получи електрическо заддвижване под някаква форма.
Що са касае до Audi 90 Quattro IMSA GTO, седанът (на снимката долу) беше оборудван с 2,2-литров турбомотор и 6-степенна скоростна кутия. Машината развиваше 310 км/ч, като участва в американските серии на овална писта IMSA GT през 1989 година. Германският тим пропусна първите 2 старта, но спечели следващите 7, като накрая се размина с титлата.
Снимки: Audi