fallback

Защо дори нов мотор може да харчи повече масло

Агресивно каране, запушен филтър и топло време са само част от причините

Понякога дори напълно изправен и сравнително нов двигател може да се нуждае от доливане на масло. Защо обаче се стига дотук, след като всичко в мотора е наред? Причините са много - маслото изтича през системата за вентилация на картера, а част от него отива за смазването на клапаните.

Загуба на масло може да се получи и при проблем с уплътненията на турбината, ако двигателят разполага с такава. Освен това, всеки мотор има своя специфична конструкция, което също е сред обясненията за изчезването на смазката. Като цяло обаче причините са общи за всички двигатели, като те са свързани с експлоатация и поддръжка.

Причини за повишения разход на масло:

Високите обороти и повишеното натоварване на двигателя заради теглене на ремарке или друг товар, както и карането по тежък терен, буквално наливат масло в огъня.

Агресивно каране с големи странични натоварвания - в тези случаи коляновият вал влиза в контакт с маслото, като го "избива" и така натоварва системата за вентилация на картера.

Вискозитетът на маслото намалява в топло време и тома е причина за неговия повишен разход.

Разходът може да бъде повишен и при голям студ. За да може да загрее катализаторът, електрониката подава повече гориво в горивната камера и по този начин маслото се разрежда.

Автомобилите с механична скоростна кутия често се нуждаят от доливане на масло в двигателя, тъй като техните шофьори не избират оптималния момент за смяна на предавките.

Запушеният въздушен филтър почти винаги нарушава настройките на системата за вентилация на картера и това води до повишен разход на масло.

Собственикът е сложил масло с по-нисък вискозитет от препоръчания от производителя. Същото се случва и ако е пропуснат срока за смяна на маслото.

Не е затегнат масленият филтър или пробка за изливане на маслото.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Аз не бих казал, че някой трябва да допуска новата му кола да гори масло. Каквото и да ви говорят. Това, че някой не е седнал да си сметне буталата, налягането, сегментире, сплавире и т.н. не оправдава какво пише в книжката. Разбира се говорим за конвенционални мотори, не ванкелови, където маслото играе съвсем друга роля.
  • #2
    браво ( преди 4 години )
    Няма такава кола , която да харчи повече масло от допустимото според производителят.За старата ми кола ( 1,3л дизелова) някъде беше споменат разход от 0,4л/1000км, а за новата(дизел Е6) , разходът е 0,6л/1000км, даа, и на мен ми се стори много и търсих инфо из нет-а , но е така.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    при пологение че допуските са в норма причината е поради неправилно подбран вискозитет на маслата за различните климатични и географски зони
fallback
Последни