Един от най-популярните двигатели с 12 цилиндъра на пазара - 6,0-литровият WR12 48v на Volkswagen Group, ще остане в употреба до 2026 година, след което ще бъде спрян от производство, обявиха от германския концерн.
В момента това е и най-масовият мотор с 12 цилиндъра. Той беше представен през 2001 година, като вариантът му с тубокомпресор се поставя на три модела на Bentley - Bentayga, Continental GT и Flying Spur, поне докато Audi не обяви завръщането му на версия на A8 с W12 (ако това стане изобщо).
От Bentley вече обявиха, че марката преминава към изцяло електрическо задвижване през 2030 година, а до 2026 година всички модели на марката ще бъдат или plug-in хибриди, или изцяло на ток. Това съответно поставя под въпрос W12 мотора, който поне до момента не е включван в хибридна система.
От централата на Volkswagen Group потвърдиха пред изданието Autoblog, че на W12 мотора му остават още 6 години, след което поставянето му на модели на концерна ще бъде спряно. Германският производител обаче не коментира какво ще се случи с W16 агрегата, който друга марка от групата - Bugatti, поставя на своя единствен към момента модел Chiron.
Снимки: Bentley