fallback

Най-масовият W12 двигател се пенсионира през 2026 година

Моторът се поставя на три модела на Bentley, но няма да получи наследник

Един от най-популярните двигатели с 12 цилиндъра на пазара - 6,0-литровият WR12 48v на Volkswagen Group, ще остане в употреба до 2026 година, след което ще бъде спрян от производство, обявиха от германския концерн.

В момента това е и най-масовият мотор с 12 цилиндъра. Той беше представен през 2001 година, като вариантът му с тубокомпресор се поставя на три модела на Bentley - Bentayga, Continental GT и Flying Spur, поне докато Audi не обяви завръщането му на версия на A8 с W12 (ако това стане изобщо).

От Bentley вече обявиха, че марката преминава към изцяло електрическо задвижване през 2030 година, а до 2026 година всички модели на марката ще бъдат или plug-in хибриди, или изцяло на ток. Това съответно поставя под въпрос W12 мотора, който поне до момента не е включван в хибридна система.

От централата на Volkswagen Group потвърдиха пред изданието Autoblog, че на W12 мотора му остават още 6 години, след което поставянето му на модели на концерна ще бъде спряно. Германският производител обаче не коментира какво ще се случи с W16 агрегата, който друга марка от групата - Bugatti, поставя на своя единствен към момента модел Chiron.

Снимки: Bentley

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Същото е, брат! Ти си си купил шкода пък караш ламбуржини.Само така, покажи им на балъците
  • #4
    АБВ потребител ( преди 3 години )
    Отдавна това трябваше да стане
  • #3
    Баро ( преди 3 години )
    Какво ме брига в12 Volkswagen Group Аз карам само empower
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Нямаш представа колко си прав. Даже май *** на ламборгини са от шкода.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз си купих шкода, защото това е най-ефтиния фолксваген. Дали ще е шкода, ауди, ламбуржини, бугати, бентлъ или сеат - се тая, само парите са различни.
fallback
Последни