fallback

Електрическият ID.3 не можа да спаси Volkswagen от еко-глобите

Сделка за емисии с MG също не помага

Volkswagen Group смята, че няма да може да се справи с изискванията за покриване на средните нива емисии въглероден двуокис, заложени от ЕС за 2020 година. Германците очакват, че ще получат сериозни глоби от Европейската комисия, въпреки закупуването на квоти за емисии от MG Motor и лансирането на електромобилите си.

Според експерти, една от причините за това е софтуерният проблем в електрическия VW ID.3, който отложи пускането му на пазара. Електромобилът, който е последвани и от екологичния кросоувър ID.4, получи над 40 000 заявки в Европа, но за момента продадените бройки не са достатъчни за да се достигнат СО2 целите.

"Към този момент не можем да дадем ясно становище дали ще успеем да постигнем целите. Ще е тежка битка.", заяви шефът на продажбите във  VW Group Кристиан Далхайм. Междувременно, финансовият мениджър на групата Франк Витер, е заявил на анализатори, че Volkswagen е заделил средства за да покрие евентуалните разходи по глобите. "Приготвили сме няколкостотин милиона, за всеки случай", е споделил Витер.

Витер добавя, че глобата ще даде само моментна картинка, тъй като компанията гледа стратегически на нещата и се фокусира върху още по-сериозните изисквания на европейския пазар занапред. "Естествено, би било добре да си покрил нормите през 2020 година, но все пак става дума за 10-годишен хоризонт. Ако има малък пропуск, това не е добре, но няма да доведе до края на света".

Тъй като Volkswagen вече е вкарал сметките си евентуалните глоби за вредни емисии и парите са заделени, това няма да се отрази на приходите на групата за последното тримесечие на годината. Както вече споменахме, германците са се договорили с MG Motor, които са подразделение на китайската SAIC, да използват нулевите емисии на електромобилите от британската марка към отчетите на продажбите си. Но относително малобройните реализации на MG в Европа няма да повлияят съществено върху средните стойности на СО2 в гамата на VW, редуцирайки ги с едва 0,3 грама за километър.

fallback
  • #12
    к. к. ( преди 3 години )
    Убийството на автомобилната индустрия продължава. В случая е самоубийство на Европа. Особено голямо е престъплението, наречено "въглероден отпечатък"...
  • #11
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    Опасна ти е тиквата на тебе - колко Мирая си чул да се запалят или изгърмят? Водород може да се прави с напълно нулеви въглеродни емисии. Преди да използваш трудни думи като химия и физика, научи какво означават.
  • #10
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    Хех, вагонетки объждат Мирай.. Мирай всъщност е необходим в Европа, защото е един огромен филтър за пречитване на въздуха от канцерогенните финни прахови частици и азотни окиси избълвани от любимите им "виокотехнологични" дизели.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Направили са си сметката че ще им е по-евтино да си платят глобите, отколкото да набутат милиарди на китайците за още батерии. Разбира се, продължавайки да бълват канцерогенните си тракалници.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Ха-ха, хванали се за китайците като удавник за сламка и пак глоби ще плащат. Е това е дойчовската технологична немощ.
  • #7
    До 6: ( преди 3 години )
    Електромобили на батерии+самолети на водород, а за корабите ще видим.Може все пак да са батерии...но не литиеви.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Много яко , тъй им се пада.
  • #5
    До #6 ( преди 3 години )
    Ако си толкова сигурен, можеш лесно да забогатееш, възползвай се! Успех! Илии само си драскаме и пари на това не би сложил?
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Кой ги купува тези пластмасарници акъла не ми стига.
  • #3
    младен ( преди 3 години )
    "Тъй като Volkswagen вече е вкарал сметките си евентуалните глоби за вредни емисии"...към сметките на клиентите им.... :)
fallback
Последни