За Hyundai не е проблем да разработи сериозен всъдеход на рама и с големи оф-роуд възможности, който да се изправи срещу легенда като Toyota Land Cruiser. Това става ясно от изказване на висш мениджър на компанията пред австралийски медии.
Рендер на офроуд всъдеход от Hyundai, дело на артиста Enoch Gonzales
Отбелязвайки успеха на модели като i30 N (срещу Golf GTI и Renault Megane RS) и iLoad (срещу Toyota HiAce) на някои пазари, генералният продуктов мениджър на Hyundai Australia Андрю Туитахи заявява, че компанията не вижда проблем да наруши статуквото в даден сегмент. И допълва, че марката има възможността да се пребори с предизвикателствата, представени от Toyota Land Cruiser като най-способния за оф-роуд SUV.
Макар и да не потвърждава за планове за подобна машина, мениджърът заявява, че в Австралия би имало добър пазар за офроудър с марката Hyundai. "Проучваме всичко, което е потенциален глобален проект. Има хляб в тази работа, има много предизвикателства, най-вече в това да засенчим име като това на Land Cruiser. Но нищо не пречи да предложим корав всъдеход на пазара."
Коментарът на Туитахи идва след по-ранно изказване на ръководителя на Глобалното продуктово звено на корейците Лоренц Глааб, който миналия месец потвърди пред медии, че Hyundai внимателно наблюдава сегмента на сериозните офроудъри. "Мислим по темата, виждайки,че сегментът става динамичен. Нищо не е изключено, но трябва хубаво да се помисли каква ще е концепцията и за кои пазари ще е предназначена."
Слухове за това, че Hyundai Motor работи по платформа с рама за пикап и SUV вървят от година насам. Ясно е, че подобна опция ще се използва и от Kia, но за момента няма нищо по-ясно по темата. В допълнение, корейците имат и подходящ двигател за сериозна офроуд машина, в лицето на новия си трилитров 6-цилиндров дизел, с който се предлага Genesis GV80.