IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen ID.3 - струваше ли си чакането?

Най-после тестваме автомобила, който трябва да донесе големия електрически пробив на германците

През последните три години чухме какво ли не за ID.3, първия чист електромобил на Volkswagen. Колата, която ще спаси европейската автомобилна индустрия. Колата, която ще препъне Тesla. Колата, която ще промени правилата на играта.
 
  
 
   
   
Когато анализаторите кажат за нещо, че ще промени правилата на играта, това почти винаги означава, че то е обречено на бърз и тотален провал. За всеки продукт като първия iPhone, който наистина е преобърнал пазара, има 99 други смели опита, установили, че хората като цяло предпочитат да се придържат към познатите правила, вместо да приемат нови.
 
 
Volkswagen ID.3 тест драйв
  
  
За късмет на Volkswagen те не са се опитали да направят това с ID.3. Тази кола е тяхната електрическа алтернатива на Golf, и също като него предпочита по-скоро да е практична и лесна за ползване, отколкото оригинална и различна. С едно малко изключение.

Най-големият коз на Golf винаги е бил, че в което и поколение да седнете, неизменно знаете кое къде е и как действа. Сякаш една дузина инженери са седнали и по една седмица са мислили къде да бъде всеки бутон.
Тук вече не е така.
 
 
Volkswagen ID.3 тест драйв
Един и същи бутон за предния и задния прозорец, с един сензорен превключвател между тях. След като свикнете, е удобно

   
Опитите ID да бъде максимално модерен и максимално изчистен означават адски много сензорни екрани и бутони, всеки от които има повече от една функция. Даже този за стъклата е един и същи за предните и за задните.

Отнема известно време, докато човек схване логиката. След това може да бъде и доста удобно. Но като цяло управлението с тъч-скрийн, докато карате, не е от най-блестящите идеи. За щастие Volkswagen ви оставя и друга опция. ID е получил гласов асистент, който най-сетне наистина работи, и разбира даже английски с шопски акцент.
 
 
Volkswagen ID.3 тест драйв
Гласовият асистент работи добре и спокойно можете да го ползвате за управление на мултимедията и климатика 
  

Във всички други отношения обаче ID е наистина роднина на Golf. Той е приблизително със същите размери, което го прави удобен в града. Но е доста по-просторен отвътре. От една страна, липсата на мотор и охладителна система под предния капак прави въпросния капак доста по-къс, и позволява по-голямо междуосие. От друга, ID е с цели 10 сантиметра по-висок - и позицията на шофьора е по-скоро като в кросоувър, отколкото в нормален хечбек.
Багажникът побира 385 литра, което също е почти идентично със способностите на Golf.
  
 
Volkswagen ID.3 тест драйв
  
  
Само че този ID.3 е нещо, което нито един обикновен Golf досега не е бил - той има задно предаване.
Електромоторът е на задната ос, батерията е вградена в пода. Базовата версия на ID.3 има 45 киловатчаса капацитет и 320 километра пробег с едно зареждане. Скоро ще се появи и върховата, която със 78 киловатчаса и 550 километра обхват явно ще се мери с Теsla Model 3. Но ние очакваме най-търсена да бъде версията по средата.
 
  
Volkswagen ID.3 тест драйв
Асистиращите системи ползват както камери, така и радар, и разпознават кога пред вас е лек автомобил и кога - тежкотоварен
  

Това, което тестваме, е версията First Edition - първото издание. То има 58-киловатчасова батерия, 204 коня (доста повече от някои Golf GTI в миналото), и 7.3 секунди от 0 до 100 км/ч. Което не е никак лошо, но не и чак изумително.
 

VW ID.3 First Edition

204 к.с. максимална мощност

310 Нм максимален въртящ момент

3.4 секунди 0-60 км/ч

160 км/ч максимална скорост

Изумително е обаче ускорението от 0 до 50 км/ч - точно това, което най-често ви се налага да използвате в места като София, Варна, Пловдив. Това ускорение, в съчетание със задното предаване и ниския център на тежеста, прави от ID удивително пъргав градски автомобил. Управлението е приятно прецизно. Но при спиране ще усетите ясно, че теглото не е като на Golf. Ако броим и шофьора, то надхвърля 1800 килограма.
Окачването е комфортно и колата вози доста меко. Но масата се чувства, когато минавате през неравности.
    
   

Volkswagen ID.3 тест драйв
Превключвателят на предавките доста напомня на този в BMW i3. Колата сама включва рекупериращ режим, усилвайки спирането, когато навигацията й подскаже, че наближавате населено място
  
     
Доста неща в изчистения и просторен интериор ни напомнят за BMW i3 - включително и превключвателят за предавките, качен вдясно зад волана. Той е доста удобен, щом посвикнете. Но не ви подтиква да привключвате твърде често в режим B - тоест рекуперация. При други модели можете непрекъснато да си играете с него. Тук идеята явно е да го ползвате само при по-стръмни спускания. От друга страна, колата е способна и сама да го задейства, без да ви пита. Компютърът получава постоянно информация от навигационната система и ще засили рекуперирането всеки път, когато наближите входа на населено място или друго ограничение на скоростта.
 
 
Volkswagen ID.3 тест драйв
  
  
Пробегът е 420 километра по новия тестов цикъл WLTP. Но зависи много от това къде и кога карате. В студения сезон може да се задоволите и с триста.

Оставете настрани мита, че батериите работят по-зле на студено - всъщност е точно обратното. Проблемът е, че вие работите по-зле на студено. За да ви стопли, един нормален автомобил ползва основно остатъчна топлина от двигателя с вътрешно горене. ID.3 може да разчита само на батерията си.
  
   
Volkswagen ID.3 тест драйв
  
  
В първото есенно утро със слана още със самото натискане на старт бутона пробегът ни се стапя от 303 на 201 километра. И после отново скача на 250, щом изключваме парното.

Когато не е нужно отопление, ID.3 спокойно ще направи и 400 километра градско каране. Той е от малкото все още електромобили, които могат да се зареждат скоростно при цели 100 киловата. Само че ви желаем късмет в намирането на такава станция в България. Колата е идеална за хора с гараж или двор. Тогава можете да я зареждате нощем от стенното зарядно и изминаването на 100 километра ще ви струва само около 1.40 лева. А и можете вечерта да й зададете в колко часа да се затопли на сутринта, докато още е включена в мрежата.
  
  
Volkswagen ID.3 тест драйв
  
  
Цената за България е 70 885 лева, с включен климатроник, парктроник, LED светлини и радио с два USB порта. Навигацията, отоплението на седалките и алуминиевите джанти са допълнителни екстри. Това е малко над Renault Zoe и точно колкото Peugeot e208 - но и двата френски модела отстъпват по размери. Най-достъпната Tesla Model 3 е с 8 000 евро отгоре в Европа.

Но главният коз на ID.3 не е цената, а фактът, че той си остава типичен Volkswagen. Тоест разумен, практичен и познат.


Още снимки от теста на Volkswagen ID.3 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

0 от 500
  • #53
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 1 седмица )
    И накратко- защо трябва да си купим фолксваген? Защото построи завода си в България ли?
  • #52
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Това с левовете не е за Испания, нали осъзнаваш? Така че не плачи
  • #51
    5 rate up comment 9 rate down comment
    глас от тъдява ( преди 2 седмици )
    Винаги като прочета за разхода от лев-два на 100км и ми се допллаква. На зарядна станция киловата го продават от 40 до 80 цента умножено по разход 20... Дори и у дома не е без пари, защото в Испания плащаш киловата според мощността, ако договорът ти е за 4кв.ч е една ако е 14кв е двойно...Но производителите продъължават с мантрата 1€/100км....
  • #50
    0 rate up comment 3 rate down comment
    м дааа ( преди 2 седмици )
    70 хилки не е зле , при положение че за едно БМВ на старо ти търсят40-50.
  • #49
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Бензина ( преди 2 седмици )
    От коментара топчетата ми съвсем се стопиха, а и се разплаках. А сега сериозно. Почитание за Берта Бенц, за отстояването на новото и бъдещето срещу безумните стари порядки. И кое е новото в съвременните електрички? Софтуерът - добре, но принципът на задвижване е "Революция" на 200 години. Бъдещето принадлежи на електрическите двигатели, но произвеждащи сами ток - слагаш енергийна капсула и караш. Купували се сегашните, не виждате ли как силово ни налагат скъпите батерийки вместо истинска новост?
  • #48
    8 rate up comment 2 rate down comment
    До 47 ( преди 3 седмици )
    Приказвай си ти, ама в белия свят електричките си се продават, не закъсват, обикалят от Източния до Западния бряг със средна скорост 90+ км/ч вкл. времето за заряд. Приказвай си, не пречиш. Явно и твоите топки са по-малки от тези на Берта Бенц.
  • #47
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Бензина ( преди 3 седмици )
    Електроавтомобилите са технология от началото на 19 век, а ДВГ е към средата на същия век. Революциите в придвижването се случват чрез енергиен скок от по-слабо енергийни суровини към по-концентрирани. Тъкмо за това ДВГ се е наложило в последния век, а електромобилите не. И няма да се наложат докато не се създаде двигател, който сам да генерира електричество. Дотогава закъсалите, например в Родопите, ще чакат мобилно зарядно, после ще чакат заряд на батерията и ще си играят на телефончетата.
  • #46
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    "Пробемът е 420 километра..." "Пробем" за мен вече е нов термин и според мен не е правописна грешка. Компилация между "пробег" и "проблем". Много точно охарактеризира електричките.
  • #45
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Така е, сцеплението неутрализира масата... бордюри
  • #44
    3 rate up comment 6 rate down comment
    До 42 ( преди 3 седмици )
    По-добре завива този, който има по-добро сцепление. При високи скорости за това е отговорна активната аеродинамика, която притиска автомобила към настилката. Обаче когато говорим за лично ползване при ежедневни обстоятелства, не става така. Ще ти кажа пример от личен опит. Преди години карах комби със задно предаване. През зимно време, винаги имах три бетонни ивици (бордюри) в багажника и автомобила беше изключително стабилен при завиване. Когато ги нямаше беше почти неуправляем на лед ...