fallback

10 масови модела с най-висока остатъчна стойност след 5 години

Списъкът е изготвен след проучване на 200 млн. превозни средства

Ако не планирате да задържите колата си, докато тя не се разпадне, стойността на бъдеща препродажба е също толкова важна, колкото и нейната покупна цена. . Разликата между покупната цена на автомобила и стойността му при препродажба се нарича „остатъчна стойност". При някои модели я е по-висока, тъй като те поевтиняват по-бавно с течение на времето,

Сайтът за автомобилни изследвания CarEdge анализира данните от близо 200 млн. превозни средства, за да определи кои модели запазват най-висока остатъчна стойност и съответно най-ниска. Класацията е от края на септември, така че в нея са включени и икономически фактори от тази година, причинени от коронавирусната пандемия. Заради нея бяха затворени повечето заводи, което доведе до липса на нови автомобили на разположение на дилърите. Съответно, цените на употребяваните коли скочиха.

В списъка попадат 10 модела с най-висока стойност след 5 години употреба. Той е само за леки автомобили (другите класове ще бъдат представени отделно), като всички те са на пазара поне от 2015 година. За по-новите модели все още нямат достатъчно данни, за да бъде изчислена точно амортизацията им. Посочените данни са в долари, тъй като са взети от американския пазар, но част от моделите са достъпни и на пазара в Европа.

10 модела, които запазват най-висока стойност след 5 години (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #10
    Xxx ( преди 4 години )
    Взимаш Мазда, получаваш Форд :-) Само дето Форда е по-качествен - каросерията и окачванете са си доказано така... Киа и Хюндай в БГ изобщо не ги имат за коли и има защо - пълни дървета като окачване и чувство за автомобил :-) За Субарото руснаците имат един лаф: "Щом го видиш някъде значи отива за масло". Остава Тойотата и Голфа ама в БГ пак не е така, само Голфо държи цена, щото тук не се кара Камери, а тя наистина е превъзходен автомобил...
  • #9
    Срамна въшка ( преди 4 години )
    За Mazda въобще не съм съгласен.
  • #8
    пропов ( преди 4 години )
    Интересна статия. Макар и за Щатите, то едно се набива на очи. Японските коли държат цена. Защото са надеждни. Точно затова и аз искам БМВ, ама в момента карам Мазда 6. Така е в нормалните развити държави. Америка или Европа все тая. Цени се надеждното, премиума е твърде скъп за потдръжка и се купува от ограничен кръг хора.
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Който е взимал лизинг знае на кои марки дават най-голяма остатъчна стойност, при търговците пропагандата не важи а само цифрите.
  • #6
    ПОУКАТА ( преди 4 години )
    НЕ е за хамериканския или бг пазар. Поуката е, че в индустриалния свят, само японеца (и корееца) има още малко останал срам и чест да не си плюе на името като пуска ***, само и само да *** и печели.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Една кола струва толкова, колкото й вземеш!
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Голфарите са с най-висока цена , извличат ги от вторични суровини за по 500? и 2000км по-късно вече са по 5000лв
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Нов ФВ Голф да се види на американският континент е много рядко явление ;)). Може би затова си има цена. Иначе за Европа: 1. Цените на Мазда на вторичният пазар ще рухнат, понеже не покриват новите еконорми и всички (нормални) държави в които в данъка има екокомпонента, ще ги обложат сериозно. 2. Цените на Хюндай-Киа също ще рухнат, понеже проблемите с 2.0 и 2.4 бензинките им се разрастват, а дизели вече никой не купува. 3. При Тойота и Хонда написаното за САЩ си е горе-долу същото и за Европа.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Абсолютно безполезна статия. Американският пазар няма нищо общо с пазара в България. Тук търсенето и предлагането се върти около съвсем други модели.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
fallback
Последни