IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volvo спасява Ford от сериозни глоби в Европа

Американската компания купува кредити за вредни емисии от шведите

Европейското подразделение Ford ще обедини емисиите си за CO2 с шведския производител Volvo, за да избегне солидна глоба от ЕС, тъй като няма да успее да покрие новите екологични изисквания, влизащи в сила от 1 януари.


Volvo XC40


До това решение се стигна, след като компаниите Volvo Cars и Polestar, които са част от Volvo Car Group, се съгласиха да продадат кредити за CO2 на Ford. Подобна практика е разрешена от Европейската комисия, като от нея вече се възползва концернът Fiat Chrysler Automobiles (FCA), който сключи подобно споразумение с производителя на електромобили Tesla. Същото стори и Volkswagen, като негов партньор в случая ще бъде компанията MG, която вече е китайска собственост.

От Volvo обявиха, че имат достатъчно кредити за СО2, като са готови да ги продадат и на други производители, които все още не могат да се справят с новите екологични стандарти. Приходите от сделката с Ford ще бъдат реинвестирани в нови проекти за зелени технологии.


Ford Kuga


„За Volvo Car Group бъдещето е електрическо и ние трансформираме нашата компания чрез конкретни действия. Това, че имаме възможност за подобна сделка, показва, че нашата стратегия е правилна - както за бизнеса, така и за планетата", коментира главният изпълнителен директор на Volvo Car Group - Хакан Самуелсон.

Снимки: Volvo, Ford

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    С други думи, счетоводството премества изхвърлянето на CO2 от графа "Европа" в графа "Китай".
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Напълно в реда на нещата, все пак най-продавания пикап в Европа е "Форд"
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Е те как да имат проблем като масовите им коли са с по 1.6л. двигател, Няма как да сложиш такъв двигател на Бентли,Бугати, Ламборгини. Дори от А4 на-горе в Ауди няма такива двигатели. Искаш топ марки а изискванията от Европа са за малолитражки. Но ВАГ ще наваксат с ел.моделите, предполагам до 1-2г. няма да имат проблеми.
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 ( преди 4 седмици )
    Може да правят по-малко усилия обаче явно при наличието на електрифицирани марки са доста добре щом Волво(китайска собственост) продава квота на Форд, MG продава на ВАГ и Тесла продава на Фиат докато Тойота и Хюндай-Киа нямат проблеми с емисиите
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    То емисиите добре, ама праха който разнасят и мръсотията покрай всеки автомобил кой я контролира, що така си мисля и електрички да имаме всички пак ще е запрашено супер много до следващия дъжд?
  • #1
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Аз съм съгласен, че всичко е за планетата, ама всичко това се случва на най-малкия континент на планетата, каквото и да прави Европа, всъщност е нищожно на фона на това което става в САЩ, Китай, Индия... там или са занижени еко нормите или изобщо няма такива. Само в Китай-Индия и Пакистан живее половината население на планетата. Там еко-норми няма или в Китай са в лека форма а Китай и САЩ са най-големите производители на вредни емисии в света.