Mini обяви плановете си за близкото бъдеще, които включват доста сериозно обновяване и разместване на моделната гама, както и по-сериозен фокус върху електрификацията и по-сериозна експанзия към китайския пазар.
Mini Hatch: изображение от Auto Express
Сред новостите, които се очакват са по-малък хечбек с три врати, електрически кросоувър и по-голяма версия на Countryman. Същевременно, слабо продаващите се модели като Convertible и Clubman, както и плъгин хибридите, ще отпаднат от гамата, като по този начин марката ще направи първите си стъпки по пътя към изцяло електрически бранд.
Според босът на марката Бернд Кьорбер, в интервю за изданието Auto Express, плановете за следващото поколение модели на Mini е готов на "80 процента". Фокусът е поставен върху развитието на електрическата мобилност, още по-големия ангажимент в кросоувър и премиум компактния сегмент, както и затвърждаването на пазарната позиция в Китай.
Първият от трите основополагащи нови модела ще е готов през 2023 г. Той ще бъде по-малък хечбек с три врати, с който Mini ще се върне към корените си на производител на субкомпактни автомобили. Моделът ще се предлага с бензинови двигатели и в изцяло електрическа версия.
Електрическата модификация ще бъде изградена на изцяло нова платформа на джоинт-венчър партньора Great Wall, като ще се произвежда в Китай, откъдето ще се доставя по цял свят. Бензиновият модел ще е със същия дизайн и размери, но ще е на платформа на BMW и ще се прави в завода на Mini във Великобритания.
Mini EV Crossover
През 2024 година ще се появи изцяло нов компактен кросоувър, който ще е с електрическо задвижване. Той ще е на същата платформа от Great Wall като хечбека и ще задоволи все по-нарастващия апетит за подобни машини по света, както и ще засили позициите на марката в Китай. Новият модел ще е позициониран между хечбека и Countryman, като за целта, настоящият най-голям модел на марката ще стане още по-голям.
Mini Countryman
Бъдещият по-голям Mini Countrymen ще е с размерите на BMW X1, но ще запази настоящите си пропорции. Моделът ще се предлага с бензинови и дизелови двигатели, но ще има и изцяло електрическа версия. Но за разлика от по-малкия кросоувър и хечбека, ще е на платформа на BMW. Най-вероятно няма да видим плъгин хибридна версия, тъй като Кьорбер е уверен, че нарастващият пробег на следващото поколение електромобили ще направи тази технология ненужна.
Що се отнася до Convertible и Clubman, мениджърът заявява, че няма официално решение за бъдещето на двата модела, но се надява поне кабриолетът да види ново поколение, тъй като е един от малцината останали на пазара подобни модели и е допринесъл много за развитието на марката.