Френският производител Bugatti показа най-екстремната, безкомпромисна, най-бърза и лека концепция на автомобил в модерната история на марката. Засега обаче машината все още не е одобрена за серийно производство.
Ориентираният към каране на писта модела се казва Bolide, като предлага феноменалното съотношение тегло/мощност от 0,67 килограма на конска сила. Това означава 1850 конски сили при 1249 килограма тегло (толкова тежи Ford Fiesta ST).
Тези стойности стават възможни с използването на познатия 8,0-литров W16 двигател на Bugatti с 4 турбини и задвижване на четирите колела, който стандартно развива 1600 конски сили, но при Bolide мощността му е увеличена с 250 конски сили.
Това е постигнато благодарение на нов всмукателна и изпускателна системи, преработени турбокомпресори и система за смазване със сух картер, като всички тези подобрения са довели и до намаляване на теглото. Промените засягат спирачките, както и системата за въздушно охлаждане.
Трябва да се отбележи, че максималната мощност може да бъде постигнатата само с използването на гориво за състезателни коли със 110 октана. При 98-октанов бензин показателят са същите 1600 к.с. като при версията Bugatti Chiron Super Sport 300+.
В основата на Bolide е много лек и същевременно твърд монокок от въглеродни нишки. Същият материал е използван и в предната и задната част, като от Bugatti твърдят, че той е толкова издръжлив, колкото и металите в авиокосмическата индустрия.
Освен това всички винтове и закрепващи елементи са от титан. Използвана е и куха титаниева сплав за някои детайли, който са направени на 3D принтери. Керамичните спирачни апарати тежат едва 2,4 килограма всеки, а летите джанти тежат съответно 7,4 килограма отпред и 8,4 килограма. Предните гуми са широки 340 мм, а задните - 400.
Още снимки на невероятния Bolide - вижте в галерията:
Снимки: Bugatti