Volkswagen провежда предварителни срещи с потенциални купувачи за луксозната си мотоциклетна марка Ducati, съобщава Reuters, позовавайки се на "добре запознати" източници. Германският концерн обмисля раздяла както с Ducati, така и с автомобилните марки Bugatti и Lamborghini.
Логиката зад подобен ход е разбираема. Марките за суперавтомобили по-лесно биха се справили с екологичните изисквания, ако не са част от групата, защото правилата на ЕС са несравнимо по-леки за компании с малки производства. Освен това е много вероятно брандовете да бъдат по-високо оценени от финансовите пазари, ако са самостоятелни - това вече се случи с Ferrari, чиято капитализация се утрои след отделянето от FCA. На последно място, за самата Volkswagen ще е по-лесно да постигне икономии от мащаба при по-хомогенно производство на масови електромобили, което ще помогне при изпълняването на целта за удвояване на пазарната капитализация до над 200 милиарда евро.
Едната възможност е гигантът да продаде трите луксозни марки и да прибере печалбата от това. Според запознати обаче в случаите с Lamborghini и Bugatti е по-вероятно раздялата да е формална, а те де факто да останат в орбитата на групата VW чрез партньорства с технологични компании. Все още настойчиво се говори, че такъв алианс за Bugatti може да бъде сключен с хърватския производител на електрически суперколи Rimac. Lamborghini пък може да бъде отделена чрез листване на италианската борса още през 2021.
Почти сигурно е обаче, че Ducati ще бъде продадена. Италианският бранд бе на тезгяха още през 2017, когато интерес проявяваше консорциум между индийската Bajaj и австрийската KTM, а също американската Polaris и финансови инвеститори от калибъра на Bain Capital. Съпротивата на синдикатите обаче осуети очертаващия се търг.
Сега нещата са по-напреднали и според източниците на Reuters процедурата по продажбата ще започне още в началото на идната година, а консултантът по сделката ще бъде избран от VW преди Коледа.