Hyundai има амбицията да стане най-големия играч на пазара на електромобили в Европа през следващите години. Крайъгълен камък за амбициите на корейския производител е новата им марка Ioniq, посветена специално на задвижваните от батерии возила.
Hyundai Concept 45
По пътя към пазарната доминация на марката ще помогнат очакваните три нови електрически модела, които трябва да са на пазара до 3 години. Първи ще е Ioniq 5, който ще е средноразмерен кросоувър, базиран на визията Concept 45 (на снимките). Моделът ще е в шоурумовете още в средата на 2021.
През 2022 година, към гамата ще се присъедини седанът Ioniq 6, а две години по-късно се очаква и пълноразмерният SUV Ioniq 7. И трите нови модела ще бъдат конструирани на новата архитектура на марката за електрически коли, наречена e-GMP (electric Global Modular Platform).
Новата марка Ioniq ще излезе с три електрически предложения
"За относително кратко време имаме потенциала да станем най-големият доставчик на електромобили в Европа, и по-специално с новата гама модели на бранда ни Ioniq", заявява президентът и изпълнителен директор на Hyundai Europe Майкъл Коул пред Autonews. Коул базира прогнозите си на очакванията, че Hyundai ще продаде около 60 000 електрически коли тази година, което и сега би могло да нареди марката сред най-големите играчи в сектора.
Корейците решиха да отделят Ioniq в самостоятелна марка "в отговор на бурно нарастващото търсене на пазара" и за да ускори напъна на корейците да се превърнат в глобален лидер по отношение на електромобилите. Заедно със сестринските марки Kia и Genesis, Hyundai има амбициите да продаде един милион електрически автомобили до 2025 г. От компанията са сметнали, че това ще им отреди пазарен дял от 10% на световните пазари.