fallback

Audi отбеляза 40 години quattro със специално TT RS

Купето излиза в ограничен тираж и ще струва 114 040 евро

През тази година Audi отбелязва 40-годишнината на технологията quattro, която за първи път се използва при купето Quattro през 1980 година. В чест на юбилея компанията подготви лимитирана серия на второто поколение на модела Audi TT RS, която носи името 40 Jahre quattro (40 години quattro).

Купето TT RS 40 Jahre quattro се задвижва от 2,5-литров мотор TFS, разработен от Audi Sport. Той е с 5 цилиндъра и развива максимална мощност от 400 конски сили и 480 Нм въртящ момент, като се съчетава със 7-степенна роботизирана скоростна кутия S tronic и система за задвижване на четирите колела с многодискова муфа. Максималната скорост е 280 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,7 секунди.

Юбилейната машина е в бял цвят Alpine, който препраща към състезателните модели на марката. Стилът на украсяване на каросерията препраща към специалната версия Audi Sport quattro S1, с която германската легенда в ралита Валтер Рьол печели победа в изкачването на Пайкс Пийк през 1987 година.

Каросерията е получава допълнителни елементи, тествани в аеродинамична тръба, като сред тях са вентилационни отвори на капака, черни гланцови елементи на праговете и на предния сплитер, както и също черни дифузьор и антикрило в задната част.

Вътрешната част на вратите и волана са от черна алкантара, а спортните седалки са обшити с кожа Nappa с логото на специалната версия. Задните седалки може да бъдат премахнати, което ще намали теглото на купето с 16 килограма. На скоростния лост е поставен номер на съответния екземпляр от серията - от 1 до 40.

Още снимки на уникалното спортно купе - вижте в галерията:

Audi TT RS 40 Jahre quattro ще се продава само в Германия, като ще бъдат произведени 40 бройки от автомобила. Всяка от тях ще струва 114 040 евро.

Снимки: Audi

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Не че нещо, но системата куатро в момента е нещо съвсем различно от системата куатро преди 20-30 години. Освен принципните и инженерни различия, оригиналната предава въртящия момент 50:50, докато сегашната предава 40:60 /отпред-отзад/, като при сегашните, усещането е за кола със задно задвижване, и това, при условие, че ауди се водят едни от пионерите на предното задвижване. Общо взето мениджмънта уби куатрото преди няколко години, но надписчето седи зарад фенбойчетата.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    40 броя са само, цената за някои колекционери е пари за семки. Фирмите си определят цената за труда и за продуктите им, който иска и може - купува.
fallback
Последни