Когато човек си купува луксозна кола, първо трябва да си отговори на два гигантски въпроса: бензин или дизел? Лимузина или SUV?
Всъщност преди да си отговаряте на каквито и да било въпроси, първо трябва да ограбите някоя банка, или да източите еврофонд. Защото тези две Audi-та съвсем не са евтини. Едно обикновено Q8 може да се вмести под 150 000 лева, но SQ8 версията струва 208 000. Обикновено А8 с шестцилиндров мотор е 192 000 лева. Но нашето S8 вдига летвата до 273 458 лева. Като добавим няколкото екстри, цената на тези две машини леко надхвърля половин милион.
|
435 к. с. максимална мощност 900 Нм макс. въртящ момент 4.8 секунди 0-100 км/ч |
Заради екологичната тирания от Брюксел Audi продава в Европа само дизеловата версия на най-луксозния си кросоувър, запазвайки бензиновата за араби и американци. Но и дизелът не е за подценяване: с битурбо, с 435 коня и с мека хибридна система, която подпомага началното ускорение и на практика компенсира турбодупката. От 0 до 100 км/ч са достатъчни 4.8 секунди.
При S8 под капака е същият 4-литров бензинов V8, който задвижва и Lamborghini Urus. И той е с 48-волтова хибридна система, но конете са цели 571, а ускорението 0-100 км/ч отнема с цяла секунда по-малко.
|
571 к. с. максимална мощност 800 Нм макс. въртящ момент 3.8 секунди 0-100 км/ч |
На теория обаче и дизелът има своите шансове в импровизирания ни драйг рейс: неговият въртящ момент е катаклизмичните 900 нютонметра, с цели 100 над този на лимузината. На практика обаче се оказва, че SQ8 няма никакъв шанс.
Само едно нещо пречи на тези чудовища да се представят като чисто спортни автомобили, и това е позорният им показател върху кантара. SQ8 чуква 2270 килограма, S8 - цели 2305. Това е колкото три Golf GTI от първо поколение.
Но не бихме обвинявали Audi заради това, защото тези допълнителни килограми са използвани изключително добре. Това са два от най-високотехнологичните автомобили, които сме карали някога. SQ8 е достатъчно впечатляващ със завиващите си задни колела, адаптивното спортно окачване и футуристичния интериор с два тъч скрийна, от които управлявате абсолютно всички функции в автомобила.
Ние добре познаваме прословутото "вълшебно килимче" на Rolls-Royce или пневматичното окачване на Mercedes S-class. Но това тук е също толкова впечатляващо. Или даже повече.
Освен това окачването може да изправи предницата при рязко спиране, или да повдигне колата с до 8 сантиметра от едната страна, за да ви предпази от страничен удар.
И после стигаме до другото смайващо постижение: обезшумяването. Установяваме, че при 140 км/ч все още можем да шепнем, и да се чуваме съвсем ясно.
Една солидна част от допълнителните килограми е разпределена в шумопотискащи материали. Стъклата са със специално аудио покритие. Двигателят е монтиран върху активни тампони, поглъщащи всякакви вибрации. И накрая в облегалките за главите са вградени четири микрофона, които засичат нежелани звукови вълни в купето. После говорителите излъчват точно обратния звук, и двете вълни на практика се неутрализират.
Колкото до луксозните глезотии, списъкът е почти безкраен. Ако си купите това S8 с идеята да ви возят в него, можете да оборудвате задните седалки не само с чифт телевизори, но и с хладилник, машина за италианско експресо и даже поставка за краката, която да ви масажира ходилата.
Донякъде минус е ограниченото място за лични вещи в купето. 505-литровият багажник е напълно достатъчен, но не и чак смайващ. При SQ8 логично получавате с цели 100 литра повече, както и доста повече практични нишички за дреболии.
Първият е свързан с двата сензорни екрана, и с изобилието от черен пиано лак около тях. Само след минути колата изглежда като полицейска демонстрация за снемане на отпечатъци. Иначе и климатичната система, и мултимедията се управляват изненадващо лесно и интуитивно. Екраните дават така наречения хаптичен ефект - когато ги натиснете, лека вибрация и изщракване ви създават чувството, че работите с истински физически бутони.
Още снимки от теста на S8 и SQ8 вижте в ГАЛЕРИЯТА: