IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford се отказва от дизеловата Fiesta в Европа

Версията с мек хибриден вариант заема пазарната ниша в гамата на модела

Компанията Ford постепенно спира да предлага дизеловата версия на най-популярния си лек автомобил Fiesta в Европа. Във Великобритания, където това е един от най-успешните модели изобщо, тя вече не се предлага. Същото важи и за Германия, където моделът е разработен.


Ford Fiesta


Причината за това решение за намаляващи продажби на дизеловите варианти след навлизането на новите "меки" хибридни агрегати за хечбека. Във Великобритания, например, от общо 70 000 продажби за 2019 година, едва 1500 са версиите с дизелово гориво.

Във Ford са убедени, че новият "мек" хибриден агрегат, включващ 1,0-литров бензинов двигател с 3 цилиндъра и допълнителен стартер-генератор, напълно ще запълни нишата, оставена от оттеглянето на дизела. Новите версии ще предлагат икономия на гориво и начална цена като на дизела, но и повече производителност.

Все пак желаещите да се сдобият с нова Fiesta все още могат да го сторят, тъй като дилърите на Ford разполагат с достатъчно останали бройки от модела. През следващите месеци обаче те постепенно ще отпаднат от гамата, като не се позволява поръчката на нови автомобили.

В България дизеловата версия на Fiesta също може да бъде закупена към момента, като не се съобщава за евентуални ограничения за поръчване на модела.

Снимка: Ford

0 от 500
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    от опит ( преди 4 години )
    Карам дизел Е6 и се убедих че модерния дизелов двигател е неприложим за градски условия, за да работи правилно трябва да загрее и като вземе да чисти филтъра ти трябват минимум 5-8км постоянно каране без светофари и задръствания и това зимата в града е невъзможно, аз проблем нямам , защото заради работата си пътувам 30-40км в посока и разходът от 4,2л ми е ОК.