IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Mercedes превърна електрическия си SUV в брутален всъдеход

Засега EQC 4x4² е само експеримент, но вероятно ще се появи на пазара

Може ли електромобил да бъде сериозен всъдеход? Ако попитате Юрген Еберле, иженер от концерна Daimler, не е никак трудно. А този човек има достатъчно опит с всъдеходни машини, тъй като участва в създаването на екстремния Mercedes-Benz G 500 4x4² и сега работи по аналогична версия на новата G-Class.


Mercedes-Benz EQC 4x4²


Като доказателство за това твърдение Юрген и екипът му построиха прототип на всъдехода Mercedes-Benz EQC 4x4². В неговата основа е серийният кросоувър Mercedes-Benz EQC 400 4Matic, чиято електрическа част не е пипана. Това два два електромотора - по един на всяка ос, които развиват съвкупна мощноста от 408 конски сили 765 Нм.

Промените са по шасито, като независимото окачване е получи нови пружини, амортисьори и носачи. Пътният просвет е увеличен със 153 мм - до 293 мм, като всъдеходът може да преодолее водно препятствие с дълбочина до 400 мм (със 150 мм повече отколкото стандартния кросоувър). Всъдеходът също е по-широк, като е получил гуми Cooper Zeon с размери 285/50 R20.


Mercedes-Benz EQC 4x4²


Електрическият прототип няма понижаващи предавки, като едностепенните редукторите на всяка ос са стандартните за модела. За по-добро представяне на тежък терен Mercedes-Benz EQC 4x4² получава режими на движение Offroad и Offroad+, при които системата против буксуване работи по специален алгоритъм. При него максимално е смекчен откликът на педала на газта при натискане.

Засега Mercedes-Benz EQC 4x4² е само действащ прототип, но пък и Mercedes-Benz G 500 4x4² първоначално беше направен само като изложбен автомобил, но след това в концерна Daimler решиха да го пуснат в ограничена серия на пазара. Нищо чудно и електрическият вариант да има същата съдба.

Още снимки на електрическия всъдеход - вижте в галерията:

Снимки: Autocar

0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ловец ( преди 1 месец )
    Равен е отдолу, не стърчат раздатъчни кутии, кардани, диференциали и мостове. Понеже такива няма хахах! Максимален въртящ момент от нула оборота. Пак повтарям: от нула оборота. Потретвам: ако се движи с пак има максимална сила. ТОЕСТ УЛТИМАТИВНИЯТ КАТЕРАЧ НА ПРЕСЕЧЕНИ ТЕРЕНИ.
  • #2
    3 rate up comment 4 rate down comment
    хехе ( преди 1 месец )
    Брутална всъдеход не е, по скоро е безполезна бракма. Нито за офроуд, нито за градско, нито за дълъг път. Това ако отиде на едно истинско офроуд пътешествие ще се разпадне на втория ден като почнеш да катериш каманците. Но всъщност като се замисля то изобщо няма да стигне до втори ден защото преди това ще му свърши батерията насред нищото. А може и да стане късо съединение докато пресичаш някоя дълбока река и после да се само запали.
  • #1
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Разбирам да има 15 години история, доказан по чукарите и т.н. да е брутален...