Представеното през септември второ поколение на Rolls-Royce Ghost за първи път в историята си получи задвижване на четирите колела. То не е новост за британската марка, която по-рано пусна и огромния всъдеход Cillinan. И тъй като на същата архитектура е изграден и флагмана на марката Phatоm, напълно логично е да се очаква, че и той ще получи тази система.
Пред изданието Motor главният инженер на новия Ghost - Джонатан Симс, обаче разкри, че компанията не предвижда подобна стъпка и обясни причините за това. Едната е, че в Rolls-Royce не искат да следват пътя на останалите производители на луксозни коли, които предлагат задвижване на четирите колела, а другата е, че поставянето на подобна система във Phantom е излишна.
"Технически е много лесно да направим Phantom с 4х4, ако клиентите ни имат нужда от това. Проучихме техните желания и се оказа, че те искат модел с повишена проходимост, но това не е високопроходим Phntom. Така се стигна до появата на Cullinan", обяснява Симс.
Според топ-инженера, Phantom си остава на върха като комфортно движение в гамата на Rolls-Royce, като повечето клиенти не карат автомобила, а използват шофьор. Поставянето на система за задвижване на четирите колела ще добави поне 100 килограма към теглото на автомобила, а това ще се отрази и неговата плавност на движение, наречена "летящо килимче.
"Не очаквайте Phantom с 4х4, още повече, че мнението на нашите клиенти не съвпада с това на останалите. Тези от тях, които искат да карат кола с повишена проходимост, ще си купят Cullinan, а защо не и Ghost, който е най-добрият автомобил в историята на Rolls-Royce, когато става дума за управление", каза още Симс.
Снимки: Rolls-Royce