Никой не може да се противопостави на хода на времето - най-малко автомобилите. Дори един успешен модел има твърде ограничен живот: 3-4 години до фейслифта, после максимум още две, и идва време за ново поколение. Но има и изключения - коли, които се задържат на пазара доста над обичайния цикъл, и въпреки козметичните промени си остават по същество еднакви.
Индийският Hindustan Ambassador, по същество лиценз на Morris Oxford, е от най-дълго произвежданите модели в историята - от 1958 до 2014, с минимални промени. Пред него е единствено първата генерация на VW Beetle, правена между 1938 и 2003
Такъв бе случаят с VW Golf VII, който оцеля на пазара повече от седем години, преди най-после да бъде заменен от новата генерация през 2020. Първото поколение на Rolls-Royce Ghost издържа 11, преди идването на смяната тази есен. Phantom VII се задържа цели 14. VW Beetle и Hindustan Ambassador бяха рекордьори, но също се предадоха.
Има обаче и модели, които още удържат фронта - и вече отброяват възрастта си в десетилетия. В долната класация попадат само модели с повече или по-малко глобално присъствие.
10-те най-стари модела все още в продажба (ГАЛЕРИЯ):
"Автомобилът на бъдещето" вече идва от недотам близкото минало: първата серийна машина с електрическо задвижване на BMW е на пазара от 2013. Тя така и не стана пазарната сензация, която мнозина очакваха. Но оригиналният дизайн и практичността й я правят привлекателна дори днес, срещу съвсем нови конкуренти. В BMW обмисляха да спрат производството, но се оказа, че дори през 2020 i3 е в Топ 10 на най-продаваните електромобили на почти всички основни пазари. Причината е, че това е електромобил, проектиран от инженери, а не от счетоводители. Корпусът от въглероден композит е нещо, което никой друг не може да предложи в сегмента.