Какво прави от един автомобил издънка? Това е сложен въпрос. Издънката не е непременно лош автомобил - може да е просто такъв, който е изпреварил времето, или пък поизостанал от рязко променилата се мода, и затова пазарът го е изтикал встрани. Може всъщност да е забележителна машина, а провалът му да е обусловен от грешки на производителя при изчисляването на разходите, довели до колосални загуби. А може дори да се е продавал сравнително добре, но въпреки това да е останал в колективното съзнание като провал - дори и само заради лош късмет. Причините са различни, но за резултатите няма съмнение. Ето 15-те най-големи автомобилни провала на последните три десетилетия, селектирани от C&D.
15-те най-големи провала на последните 30 години (ГАЛЕРИЯ):
Но да се върнем на Cascada. Произвеждана в Полша и предлагана дори в САЩ под емблемата на Buick, тя привидно имаше всички нужни качества: електрически сгъваем покрив, свръхнапредничавите за онова време LED светлини, 20-цолови джанти. Но също така беше умопомрачително тежка, което също значи и потискащо мудна. Аеродинамиката не беше съвсем изпипана и при смъкнат покрив облегалките за главите на задните седалки вибрираха като антицелулитни уреди. Механизмът на покрива не беше от най-гладко работещите, а интериорът бе обичайната за Opel от онова време хаотична блъсканица от некрасиви бутони. Само цената бе на нивото на конкуренти като BMW, Audi или Ford Mustang. Не е чудно, че счетоводителите на PSA първо задраскаха нея от списъка след придобиването на Opel.