Какво прави от един автомобил издънка? Това е сложен въпрос. Издънката не е непременно лош автомобил - може да е просто такъв, който е изпреварил времето, или пък поизостанал от рязко променилата се мода, и затова пазарът го е изтикал встрани. Може всъщност да е забележителна машина, а провалът му да е обусловен от грешки на производителя при изчисляването на разходите, довели до колосални загуби. А може дори да се е продавал сравнително добре, но въпреки това да е останал в колективното съзнание като провал - дори и само заради лош късмет. Причините са различни, но за резултатите няма съмнение. Ето 15-те най-големи автомобилни провала на последните три десетилетия, селектирани от C&D.
15-те най-големи провала на последните 30 години (ГАЛЕРИЯ):
Това беше кабриолет. И пикап. И лека кола. И още един пример как големите щатски корпорации нямат никакъв шанс да се намърдат в иначе доходната хот-род култура.
В един период шефовете на GM неуморно опитваха подобни ретро-футуристични комбинации - и неизменно се проваляха с цената на многомилионни загуби. Случаят с Plymouth Prowler не им послужи за поука, и след това се появи Chevrolet SSR - налудничав на вид, твърде маломощен и твърде скъп опит за "фабричен хот-род", което само по себе си е оксиморон.