fallback

Първата Dacia на ток излиза в два варианта

По-слабата версия на Spring ще струва 10 000 евро, а по-скъпата - 15 000

Френският производител Renault ударно електрифицира моделната си гама и в крайна сметка този процес засегна и дъщерната компания Dacia. Вече е известно, че тя е готова с първия си модел на ток - електрически кросоувър, който ще се казва Spring, а сега се появяват и нови подробности за него.

Изданието Autoevolution съобщава, че премиерата на електромобила ще се състои на 15 октомври в рамките на конференцията eWays, организирана от Renault. На същото събитие френската марка ще покаже и свой електрически модели, за който се твърди, че ще има пробег с едно зареждане на батериите от над 600 километра.

Що се отнася до Dacia Spring, той ще се появи в поне два варианта, като тяхната стойност ще е между 10 000 и 15 000 евро. Благодарение на това, румънският модел ще бъде и най-евтиният електромобил, предлаган в Европа.

В основата на Spring е платформата, използвана за Renault City K-ZE. Базовият вариант, струващ 10 000 евро, ще получи един електромотор с мощност 45 конски сили и батерия с капацитет 26,8 кВт/ч. Тази комбинация ще осигури пробег от 200 км с едно зареждане.

По-мощният и по-скъп вариант ще получи батерия с 48 кВт/ч, а мощността на електромотора ще е около 68 конски сили. Пробегът при нея ще е 300 км, което определя и по-високата цена.

Снимки: Dacia

fallback
  • #11
    Гост ( преди 4 години )
    КПД-то няма общо в случая. Според Wikipedia 80кВ мотор на Renault Zoe има 225 Нм - 1.3 бензин на Дачия Докер е 240.
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Много сте далече от истината, електродвигателите имат двойно КПД и двоен въртящ момент на еквивалентна бензинова кола. 50 коня, ще се усещат 80-90 на конвенционален двигател, и за какви предавателни числа изобщо говорите, масовоелектричките са без скоростни кутии, просто не им трябват. Единствения им недъг са мръсните и тежки батерии, но с достатъчно инвестиции и този проблем може да се избегне.
  • #9
    неуДачия на ток!? ( преди 4 години )
    същият нонсенс като: рено е кола!
  • #8
    Гост ( преди 4 години )
    Според Wikipedia Renault Zoe е 1,468 kg. Първата версия е била с 23.3kW и само батериите тежат 290кг. Това ми прилича да е със старото задвижване на Zoe. Zoe с 80кВ мотор макс скорост 135, 0-100 - 11.4, а тук говорим за 45к.с. ~ 33kW т.е. над 2 пъти по-малко.
  • #7
    apollo11 ( преди 4 години )
    Коне без въртящ момент няма, както няма въртящ момент без коне!Останалото го правят Предавателните числа на трансмисията....' айде стига драми!!
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Много се кефя как лаиците продължават да гледат конете вместо въртящия момент. Умници ;)
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    При положение че базово ще е около тон то ако има голяма батерия едва ли ще е повече от около 1200кг а тази мощност е напълно достатъчна като за кола в този клас може да не става за висока скорост над 100км/ч но все пак си е автоматик основно за скорост до 90км/ч така че не е фатално или голямо неудобство
  • #4
    да отбележа ( преди 4 години )
    Добре е да уточните че Марката "Дачия" е румънска , но МОДЕЛЪТ е КИТАЙСКИ , сглобяван в китай, та представете си каква себестойност и качество може да има , за да ти го докарат до ЕС за 10 000?.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    600 km са за новите модели на Рено, а не за Дачията.
  • #2
    пепи ( преди 4 години )
    В заглавието пише около 600 километра а в статията- макс 400 . Къде е истината.И тия батерии с колата са минимум 2200 кила.С туй моторче от 68 КС направо...Да в първите три метра ще е номер едно.
fallback
Последни