Неотдавна популярното издание Jalopnik разкритикува остро Tesla, че игнорира всякакви медийни запитвания, включително за тестове, за технически детайли или за отговор по потребителски въпроси. Сега най-после стана ясно защо: оказа се, че компанията на Илон Мъск на практика от доста време няма PR отдел.
Информацията бе огласена от сайта Electrek. Според няколко независими източника Tesla на практика е разформировала PR отдела си, след като по-голямата част от ръководния му състав е напуснала през последната година. Дейв Арнолд, който бе начело на комуникациите, се махна още миналата пролет.
Не е ясно дали става дума за съзнателно решение, или просто за безизходица след загубата на кадри. Но резултатът е ясен: най-коментираната в медиите компания няма човек, който да комуникира с журналистите.
Това вероятно означава, че в близко бъдеще няма да има и класическите журналистически тестове на модели на Tesla, макар че компанията все още е склонна да предоставя автомобили на известни влогъри и инфлуенсъри чрез рекламния си отдел. Неслучайно уважаваното Car & Driver наскоро бе принудено да вземе нов Model S под наем, за да го сравни с други модели електромобили.
От Tesla засега отказват коментар по информацията - или просто няма кой да отвори мейла и да вдигне телефона.
Производителят на електромобили e компания като никоя друга в света: Tesla няма дилърска мрежа, а продава автомобилите си директно, и няма поддоставчици, а разчита на собствено производство на компоненти и на джойнт венчъри (макар че напоследък прави изключения в областта на батериите).