fallback

Защо хибридите са в пъти "по-мръсни" от обявеното?

Изследване на 202 модела със смесено задвижване показа шокиращи резултати

Непрекъснато растящата популярност на хибридните автомобили логично доведе до увеличение на техния брой на пазара. Оказва се обаче, че обявените от производителите нива на вредни емисии при тези превозни средства изобщо не отговарят на истината, тъй като са в пъти по-високи.

Разработката на зареждащи се хибриди (PHEV) предполага, че поне през част от движението си те ще използват само електричество и едва след като зарядът в батериите им се изчерпи, ще се включва двигателят с вътрешно горене. И тъй като по-голямата част от шофьорите всекидневно изминават сравнително малки разстояния, ще им е нужен само електромотор. Съответно, изхвърлените СО2 ще се минимални.

Оказва се обаче, че това съвсем не е така, като причината не е само в автомобилните компании. При тестове на своите PHEV-хибриди те използват официалните програми - WLTP и NEDC, които не само са общопризнати, но се използват и за формиране на политиката в производителите в автомобилната индустрия.

Проучване на екип от американски, норвежки и германски автомобилни експерти обаче показва шокиращи резултати. Те са проучили над 100 000 хибриди (PHEV), като част от тях са собственост на големи компании и се използват като служебни коли, а другите принадлежат на частни лица. Последните са предоставили информацията за разхода и вредните емисии на своите автомобили напълно анонимно.

Изследването е проведено в държави с различни климатични условия - САЩ, Канада, Китай, Норвегия, Нидерландия и Германия, като е засегнало 202 хибридни модела от 66 марки. Отчетени са и разликите в пътищата, инфраструктурата и шофирането в отделните страни.

Резултатите показват, че в Норвегия хибридите отделят с 200% повече вредни емисии от посоченото от производителя, докато в САЩ превишението на посочените от производителите стойности се колебае между 160 и 230%. Рекордьор обаче е Нидерландия, където средният показател е 450%, като при някои модели той достига 700%.

Сред възможните причини за високите нива на СО2 е посочена и още една неочаквана причина. Ако в дадена държава инфраструктурата от зарядни станции е слабо развита, то шофьорите не прибягват до редовно зареждане на акумулатора и използват хибридите като стандартни автомобили. Така похарчените пари за превозно средство със смесено задвижване (ток и гориво) не се изплащат никога.

Друг извод от изследването е, че хибридният автомобил губи своята ефективност при големи ежедневни пътувания. Затова, преди да бъде закупен такъв модел, собствениците му трябва отчетат режима му на използване.

Снимки: Autonews

fallback
  • #7
    Към 7 ( преди 4 години )
    И все пак в някои държави има субсидия която компенсира цената(основна причина да се купува без да има възможност да се зарежда) а батерията се запазва при малко ползване което е повече стойност при препродажба не че като цяло има логика да не се зарежда за това и има незареждаеми хибриди
  • #6
    нордфейс ( преди 4 години )
    Никой нормален човек няма да си купи плъг-ин хибрид ако не може да си го зарежда вкъщи. Никой който може да сметне 2+2 няма да даде 5-6к евро повече за да зарежда от обществени станции,цената е еквивалентна на разход от 10/100 бензин и отделно трябва да чакаш два часа за да се движиш после 50км.Такива статии са тотална щета.Аз имам плъг-ин от 3 години вече и разхода ми не е повече от литър на изминати 40к км
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    202 хибридни модела на 66 марки???Какво голямо разнообразие
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    *** глупостите много неочаквана причина е че като не се зареждат с ток харчат повече бензин никой не би се сетил но пък поне се запазва батерията което има значение при препродажба
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Споко, разходите по глобата са вече включени в безумните надценки от 20к+ понеже била плъгин хибрид...
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Не са виновни производителите, а потребителите. Ако ги ползваш правилно разхода наистина ще е 1-2/100 градско, но и инфраструктурата трябва да го позволява. А производителите са принудени да правят плъгини заради еко изискванията.
  • #1
    Гост ( преди 4 години )
    Шокиращи резултати!!! Оказва се, че ако караш хибриден автомобил само на бензин, то емисиите са му като на бензинов двигател. Лудница!!!
fallback
Последни