fallback

Колата на Третия райх навърши 90 години

За времето си Mercedes-Benz 770 има доста напреднали технически решения

На 2 октомври 1930 година, по време на автомобилното изложение в Париж, се състои премиерата на модела Mercedes-Benz 770, известен и с прозвището Grosse Mercedes ("Големия Мерцедес"). Зад волана на този автомобил са били римският папа Пий XI, президентът на Германия Паул фон Хинденбург, японският император Хирохито и, разбира се, висшето ръководство на Третия райх.

Първата му серия W07 има редови 8-цилиндров OHC двигател алуминиеви бутала и работен обем от 7655 кубика, който развива мощност от 152 коня при 2800 об/мин без механичен компресор (суперчарджър). Опционално се предлага суперчарджър от типа Roots (винтов). При включването му, мощността се увеличава до 203 коня при 2900 об/мин, което позволява на автомобила да развие максимална скорост от 160 км/ч. Задействането му е просто - достатъчно е да се натисне педала на газта докрай, а изключването става при отпускане на педала.

Комбинираното електро-магнитно запалване, чийто елементи работят независимо един от друг, осигуряват двойно запалване на свещите от двете страни на двигателя. Сферичната смяна и наклонените зъби на тристепенната скоростна кутия, обвита в алуминиев кожух са други технически решения. Скоростната кутия е с овърдрайв, който може да бъде включен при всяка предавка. Окачването на всички колела обаче е доста консервативно по дизайн: зависимо, при което колелата са свързани с твърд мост.

Дизайнерска особеност на модела е характерната клиновидна радиаторна решетка. Що се отнася до каросериите, те са от три основни типа - туринг, кабриолет и 7-места лимузина Pullman. На някои от автомобилите са инсталирани тела от специализирани фирми като Erdmann & Rossi, Holenze и др. Производството на серията W07 е прекратено през 1938 година, като са сглобени 119 бройки.

На автомобилното изложение във Франкфурт същата година е представен Mercedes-Benz 770 от втората серия - W150. Тя се отличава преди всичко с модернизираното си шаси: предното окачване вече е независимо, а задното - от типа de Dion. Размерът и теглото на автомобила малко са увеличени, а дизайнът също е леко осъвременен - различни брони и предни калници. До 1943 г. общо са произведени 88 бройки от тази серия.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    страхотна кола , за страхотен човек !
  • #10
    до Криси ( преди 3 години )
    Точно така! Луи Рено - основател на едноименната фирма за производство на "коли" е осъден и разстрелян като активен сътрудник на фашистите.
  • #9
    Криси ( преди 3 години )
    Фашистка гад
  • #8
    Готин ( преди 3 години )
    В същото време в Детройт се произвежда Cadillac Sixty Special, който е на светлинни години от тази антика и дава началото на дизайна за следващите 50 години.
  • #7
    Открай време! ( преди 3 години )
    Мерцедес и всички останали!
  • #6
    Факт!-тически ... ( преди 3 години )
    първите двама отново доказаха колко необратими са уврежданията от системно ползване на рено! По-зле и от цигарите...
  • #5
    +++ ( преди 3 години )
    А нали знаете защо булевард Шан-з-Елизе е от всякъде с дървета.За да може немската армия да марширува на сянка.
  • #4
    Рено-фенчи ( преди 3 години )
    Забелязахте ли това което вижда моят необикновен ум? Новата S класа също има 4 колела като Рено Клио ! Окрали са французите ! Лоши хора !
  • #3
    Ннн ( преди 3 години )
    Нали знаеш какво е първото което се учи във френската армия - как е "предавам се" на немски!
  • #2
    Заеви ( преди 3 години )
    Ти мани премиерата цялото задно окачване са окрали от французите немските нещастници.
fallback
Последни