fallback

Колко реално излиза Tesla Model 3 на собственика си

Най-продаваният електромобил в света не е чак толкова евтин, колкото изглежда

През 2017 година Tesla стартира доставките на най-достъпния се електромобил - Model 3, който бързо се превърна и в най-продавания. Към края на март 2020 година компанията е реализирала над 500 000 бройки, което го прави и най-успешният модел на ток в света. Въпреки всички проблеми с производството, както и с пандемията от Covid-19, Tesla успя да постигне това, което обеща - осигури на хората достъпен електромобил, който мнозина могат да си позволят.

Каква обаче е истинската цена на притежаването на Tesla Model 3 и е наистина ли то излиза по-евтино от от това на автомобил със същите характеристики и ценови диапазон, но задвижван от бензинов двигател. На тези въпроси се опитват да дадат отговори експертите от на InsideEVs, които проведоха свое проучване.

Засега Tesla Model 3 е най-евтиният от марката, макар цената му да превишава обещаните първоначално 35 000 долара. Все още е много трудно да се установи дали електромобилът наистина излиза по-евтино като притежание, тъй като дори първите бройки от него са на по-малко от 3 години. И все пак може да се придобие някаква представа за това.

Базовият вариант на Model 3 струва 37 800 долара, но ако е прибавят екстри и по-голям пробег, цената на седана може да скочи до 60 000 долара, което вече не е евтино. В сумата трябва да се добавят парите, платени за доставка в зависимост от държавата, както и за застраховка. Факт е, че електричеството е по-евтино от бензина, но ако се ползват станции за бързо зареждане, то сметката набъбва сериозно.

Един от първите притежатели на Model 3 - Бен Сълинс, разкрива, че за 3 години разходите му по електромобила на Tesla са да 26 639 долара, което е близо 2 пъти повече от тези за Honda Accord, която е карал преди това. В същото време, тази сума е по-малко от харчовете по луксозните модели на BMW, Audi и дори Lexus.

Джеф Строутън, който също кара Tesla Model 3, изчислява, че при пробег от 10 000 мили до момента, всяка измината миля му струва 1,03 долара. Освен, че електрическата енергия е по-евтина, годишните разходи за обслужване на електромобила също са по-ниски в сравнение с модел на бензин или дизел.

Когато купувате електромобил, избягвате бензина в полза на електрическа енергия и въпреки че плащате по-висока начална стойност на превозното средство, в дългосрочен план то ви излиза по-евтино, посочват от KellyBlueBook. Тази логика важи и за хибридите, при които разходът на гориво е по-нисък и съответно се пести от него.

Експертите обаче посочват още нещо много важно. Разходът на енергия при електрическото превозно средство също зависи много от начина на шофиране. Прекаленото даване на газ и резките ускорение намаляват пробега, което увеличава разходите за зареждане.

Според проучване на KellyBlueBook, ако изминавате по 1000 мили на месец със своя електромобил и плащате по 10 цента за всеки киловат-час електроенергия при зареждане у дома (става въпрос за цените в САЩ), разходът е около 35 долара. При използване на терминал за бързо зареждане сумата скача двойно, по пък бензинова кола същият пробег излиза около 100 долара за месец, така че колата на так все още излиза по-евтино.

Снимки: InsideEVs

fallback
  • #7
    До 3 ( преди 4 години )
    И това тук са сметки, за Америка където се кара с ЕВТИН БЕНЗИН! Как ли ще е сметката за Европа със доста по-висока цена на бензина? Мога да ти сметна, малко! В Холандия цената на литър е 1.60 Евро! Смятай ги на 100 хиляди колко ти излиза! Но не 4 на 100, защото градско не е 4 на 100!
  • #6
    До 3 ( преди 4 години )
    Кое харчи безумно много извън града? 15 кВ на 100! Дали е повече от бензин?
  • #5
    До 3 ( преди 4 години )
    Кое не натрупва километри? Ако живееш в град с 10 километра в диаметър - да! Столиците са с по 70 километра в диаметър! Ако си в края и работиш в центъра са 35 километра, с връщане 70, на ден! 230 работни дни! Колко стават? Всичко това е градско, където живеят хората и ходят на работа!
  • #4
    До 1 ( преди 4 години )
    А колко, ще даде една бензинова на писта? 200 километра! Защо все още не разбирате, че и бензиновите горат на високи скорости? Защо мислите, че само електрическите харчат, а бензиновите не?
  • #3
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Глупости - сметките им са манипулативни! Дори в дългосрочен план не е така, защото в дългосрочен план ще дойде смяна на батериит, което занулява натрупаните "ползи". А за колегата 2 - парадокса е там, че градските коли не навъртат километри, а ползвайки електричк извънградско за да правиш километраж харчи безумно много и зареждаш на тройни цени на зарядните... при никакви положения не се връзва написаното!
  • #2
    Зависи къде се кара ( преди 4 години )
    Зависи много неща но е ясно че за да има значително спестяване трябват много километри градско защото там е икономичността на Ел. Колите и най-големия разход на ДВГто
  • #1
    пепи ( преди 4 години )
    Общо взето глупости.Ще карам аз електричка със скоростта на камионите ,за да мина 400 километра по магистрала.Една тесла на писта с 130 километра в час,даде пробег под 250 километра.
fallback
Последни