fallback

Колко реално излиза Tesla Model 3 на собственика си

Най-продаваният електромобил в света не е чак толкова евтин, колкото изглежда

През 2017 година Tesla стартира доставките на най-достъпния се електромобил - Model 3, който бързо се превърна и в най-продавания. Към края на март 2020 година компанията е реализирала над 500 000 бройки, което го прави и най-успешният модел на ток в света. Въпреки всички проблеми с производството, както и с пандемията от Covid-19, Tesla успя да постигне това, което обеща - осигури на хората достъпен електромобил, който мнозина могат да си позволят.

Каква обаче е истинската цена на притежаването на Tesla Model 3 и е наистина ли то излиза по-евтино от от това на автомобил със същите характеристики и ценови диапазон, но задвижван от бензинов двигател. На тези въпроси се опитват да дадат отговори експертите от на InsideEVs, които проведоха свое проучване.

Засега Tesla Model 3 е най-евтиният от марката, макар цената му да превишава обещаните първоначално 35 000 долара. Все още е много трудно да се установи дали електромобилът наистина излиза по-евтино като притежание, тъй като дори първите бройки от него са на по-малко от 3 години. И все пак може да се придобие някаква представа за това.

Базовият вариант на Model 3 струва 37 800 долара, но ако е прибавят екстри и по-голям пробег, цената на седана може да скочи до 60 000 долара, което вече не е евтино. В сумата трябва да се добавят парите, платени за доставка в зависимост от държавата, както и за застраховка. Факт е, че електричеството е по-евтино от бензина, но ако се ползват станции за бързо зареждане, то сметката набъбва сериозно.

Един от първите притежатели на Model 3 - Бен Сълинс, разкрива, че за 3 години разходите му по електромобила на Tesla са да 26 639 долара, което е близо 2 пъти повече от тези за Honda Accord, която е карал преди това. В същото време, тази сума е по-малко от харчовете по луксозните модели на BMW, Audi и дори Lexus.

Джеф Строутън, който също кара Tesla Model 3, изчислява, че при пробег от 10 000 мили до момента, всяка измината миля му струва 1,03 долара. Освен, че електрическата енергия е по-евтина, годишните разходи за обслужване на електромобила също са по-ниски в сравнение с модел на бензин или дизел.

Когато купувате електромобил, избягвате бензина в полза на електрическа енергия и въпреки че плащате по-висока начална стойност на превозното средство, в дългосрочен план то ви излиза по-евтино, посочват от KellyBlueBook. Тази логика важи и за хибридите, при които разходът на гориво е по-нисък и съответно се пести от него.

Експертите обаче посочват още нещо много важно. Разходът на енергия при електрическото превозно средство също зависи много от начина на шофиране. Прекаленото даване на газ и резките ускорение намаляват пробега, което увеличава разходите за зареждане.

Според проучване на KellyBlueBook, ако изминавате по 1000 мили на месец със своя електромобил и плащате по 10 цента за всеки киловат-час електроенергия при зареждане у дома (става въпрос за цените в САЩ), разходът е около 35 долара. При използване на терминал за бързо зареждане сумата скача двойно, по пък бензинова кола същият пробег излиза около 100 долара за месец, така че колата на так все още излиза по-евтино.

Снимки: InsideEVs

fallback
  • #17
    TSLA ( преди 4 години )
    Знаеш ли кое ти слага минусите, братинко. 58 МИЛИОНА и 400 хиляди резултата в мрежата за "Tesla smile". Това не е кола, а дрога. Първия път държи адреналина с дни. После се пристрастявяш и няма връщане назад.
  • #16
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Много моля, като слагате минуси на пост 12 да се аргументирате - можете ли ;) Това, че фактите не ви пасват не ги прави по-малко истина.
  • #15
    Толкова е скъпо ( преди 4 години )
    А пък много е постни тая Тесли. Гадни интериори, неудобно, недомислено, за всяко нещо трябва ръчкаш някакви менюта на дисплея, евтина пластмаса и калпава сглобка.За тия пари очакваш да получиш наистина премиум автомобил. А то все едно караш Дачия. Да, бързо ускорява и безшумна е иии до там. Още много имат да учат от немците.
  • #14
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Пазарна икономика - какви субсидии - евреогейския съюз съсипа и земеделието и сега и автомобилостроенето с тая простотия субсидиите. Електрички търсят фанатици! И далеч не са по-екологични! В Европа средно за 1 кВч електроенергия се отделят 500 г СО2, няма нищо екологично в тия кошници! Само токсични батерии! 100 000 км : 100 = 1000 х 16 кВч/100 = 16 000 х 0.30 = 4800 евро. Смятай както си искаш, не може за всяка кола да има зарядна. Повечето коли просто висят на улицата, вероятно 80-90%
  • #13
    До 10 ( преди 4 години )
    По същата причина, за която и цигарите и алкохола трябва да са скъпи! Защото са вредни? Когато, човек търси електричка, означава че си е направил сметка, дали му е изгодно. Никой не купува, ако няма да зарежда в къщи или на работа и т. н. Незнам и как ги сметна, тези 5 хиляди евро за бързи зарядни. След като са по-екологични, те трябва да бъдат наложени (в началото субсидирани, за да могат да станат масови.
  • #12
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Опа написал съм глупости долу... всъщност тези 10 000 евро са за всичките 100 хил км, и при разлика от 5 хиляди евро на 100 хиляди излиза, че добавяйки и покупната цена, която е важна, ще се изравнят след 300-400 хиляди километра едно 20 тина години...
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Нова кола която кара на магистралата с 90, що е то - ами електричка която се моли да и стигне тока.
  • #10
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    А между другото замислял ли си се що в Европа горивото е по 1.60 евро литъра? Електричките без политическата простотия в Европа не могат да преживеят и ден!
  • #9
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    До 7: Да сметнем: около 10 000 евро на год. е цената за бензинов двигател от рода на 1.4 140-160 коня. Европа е гъсто населена и малцина са тези със собствен контакт, слагам си 30 евроцента на кВч за зарядна 5000 евро. При разлики в покупна цена от 20 и кусур хиляди евро тамън 4-5 години си караш като пич докато ти тече лизинга. Ако търсиш мобилност, предвижване от точка А до точка Б, а не малоумно 0-100 ДВГ не можеш да го биеш!
  • #8
    Гост ( преди 4 години )
    Не мога да разбера на кое частно лице му пука чак толкова за месечните разходи. Всеки си прави сметка. Ако му е ограничен бюджета слага газ. На тази логика всички да карат малолитражки, ако толкова им пука за разхода. Много по важна е покупната цена защото я плащаш накуп и ако е лизинг и плащаш и лихвите. Ако е за бизнес е друго, но те не си взимат Тесла. За мен е важно, че ДВГ ми дава свободата, без да мисля дали е заредена батерията, спонтанно да тръгна към Гърция напр.
fallback
Последни