IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

5 причини да се купи или да не се купи Alfa Romeo 156

Някои от най-силните оръжия на италианския модел се превръщат в негови основни слабости

Най-добрата кола в света, която не може да се сравни с нито една друга  – нито по красота, нито по поведение на пътя. Най-чупещият се автомобил, който направо опустошава джобовете на собственика си. Тези две крайности на определенията се отнасят за един и същ модел - Alfa Romeo 156, който беше представен на автосалона във Франкфурт през 1997 година. Автомобилът от бизнес-клас (сегмент D) смени на конвейра успешния и популярен (особено в Италия) модел 155.


Alfa Romeo 156


Успехът на новата машина беше предопределен от  редица технически иновации, като основната бяха модерните двигатели от семейстото Alfa Romeo Twin Spark с по две снещи на цилиндър. Тази технология заедно с променливите фази на газоразпределение гарантираха прилична мощност от литър работен обем.

Под капака на Alfa Romeo 156 се поставяха редови мотори с 4 цилиндъра - 1,6 литров (118 к.с.), 1,8-литров (142 к.с., при който през 2001 года при преминаване към Euro 3 мощността беше намалена на 138 л.с.) и 2,0-литров с мощност 153 или 163 л.с. Над тях се нарежда 2,5-литров V6 (189 л.с.), а версиите 156 GTA and 156 Sportwagon GTA получиха 3,2-литров V6 с 247 к.с. Има и дизели-1,9-литров (от 104 до 148 к.с.) и 2,4-литров (от 134 о 173 к.с.).

Двигателите работят с 5- или 6-степени механични кутия, а 2,5-литровият V6 се съчетама с 4-степенната хидромеханична Q-system (разработка на Aisin), но главната иновация става роботизирната кутия Selespeed.  Окачването е спортно - двуточково отпред и многоточково отзад. През 2000 година се появява и комбито 156 Sportwagon, което мнозина считат за по-елегентно от седана, като то е дело на маестро Джорджето Джуджаро. 

Alfa Romeo 156

След него - през 2004 година, излизат 156 Sportwagon Q4 и "почти кроссоверуърт" Crosswagon Q4, като тези два варианта остават най-дълго в производство - до 2007 година. Седанът се задържа на конвейера до 2005 година, като общият тираж на Alfa Romeo 156 е 680 000 бройки.

Заслужава ли си в наши дни покупката на този модел? Все пак той вече е на сериозна възраст, което си личи и от цената му, която се определя основно от състоянието на конкретния автомобил. Собственици на автомобила посочват негови 5 силни и съответно 5 слаби качества, които могат да ви ориентират.

5 "за" и 5 "против" Alfa Romeo 156 (ГАЛЕРИЯ):


Снимки: Alfa Romeo


0 от 500
  • #16
    26 rate up comment 3 rate down comment
    Xxx ( преди 3 години )
    Този остарял модел наистина е с много по-добро пътно поведение не от 60 %, а от над 80 % от новити таралясници.. това не кола за всеки ***, за тях са коли с управление на автобус като Голф, Пежо, Хонда и т.н.....
  • #15
    6 rate up comment 32 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ха ха хаАлфа ромео и Форд - е те те тва са легендите във всеки сервиз.Купувайте смело, не го мислете :)
  • #14
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това по-технологично от 90% от...А бе мой знаеш ли колко са 90% от съвременните коли.Не пиши глупости.
  • #13
    31 rate up comment 1 rate down comment
    mordohy ( преди 3 години )
    Статия пълна с простотии, без тая за картерите. Но пълно щастие няма. Нищо, че е модел от 90-те, тя дори по съвременните стандарти е по- технологична от 90,% от съвременните коли. Бензиновите мотори без ремонт издържат при нормално каране над 500-600 000 км.. Дизелите, отделни бройки са на над милион.Въпреки, че не съм им фен. Проблемът е, че не са за лаици. Когато излизат, масовият европеец се радва на Голф 3, с дистрибутор и моноинжекцион. Статията е преписана и то лошо.Явно от руски.
  • #12
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това е кола на 20+ години!!! Кой ще си купи такава барака? Едно време беше страхотна, да. Но сега по-добре пишете за 159. Имал съм Либра. Тя отдолу е почти същото нещо, но по-комфортна и по-малко спортна. Това за клиренса не е вярно. То се вижда и на снимките. Има си височина колата. Поддръжката наистина е ужасна. Трудна и скъпа. Но емоцията е голяма.
  • #11
    5 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ей ся 2020-та вече 21-ва се лачвам на талянски клосет от 98-***.
  • #10
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Има една добра статия в Autocar за тея коли. Реално за 4000-5000 може да се вземе нещо, което ще му трябва малко работа, за да си сигурен, че всичко в наред. Иначе за напълно обслужвна 156ца с история над 10К.
  • #9
    18 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ами качи се някой ден на такава алфа и покарай.
  • #8
    6 rate up comment 37 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Какво пътно поведение на автомобил на 22 години.Тотално морално остаряла кола.Защо изобщо се осъжда това че българите са 98 дбили е ясно ама все пак хофете в Карлуково а не във форумите.
  • #7
    39 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не знам дали това не отговаря на условията за един съвременен автомобил, но със сигурност пътното му поведение е изненадващо по-добро, ако го сравниш с над 60% от колите на пазара днес.