IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Вижте интериора на българската хиперкола Alieno Arcanum

Електромобилът с мощност 5221 коня има 17 дисплея и мултифункционален волан със сензорен екран

През лятото на 2018 година стана ясно, че българска компания от село Слащен, чиято работилницата се намира в съседното Туховища, планира да направи електрическа хиперкола с мощност над 5000 к.с. Тогава проектът бе на етап картинки, без макет в реални размери, нито готов прототип. Оттогава нещата в тази посока не са се развили много, но все пак има няколко интересни нови нюанса. Преди 2 години бяха показани само компютърно генерирани снимки на екстериора, сега се появиха и на интериора.


Alieno Arcanum - интериор


Твърди се, че в най-добрата си версия - RP5, Arcanum ще има мощност от 5221 к.с. и 8880 Нм въртящ момент. Това трябва да доведе до максимална скорост от около 488 км/ч и съотношение мощност/тегло от 2,64 к.с./кг.

Alieno Arcanum, който на външен вид наподобява Lamborghini Aventador, има две отварящи се нагоре врати, изработени от карбон и кевлар. Дори пътниците с височина над два метра трябва да могат да се качват лесно. С многобройните си шестоъгълници интериорът изглежда също толкова ъгловат, колкото екстериора. Многобройните дисплеи пък са поразителни. "Искаме клиентите ни да се чувстват сякаш са в пилотската кабина на космически кораб", обяснява главният дизайнер на компанията Енчо Енчев, цитиран от изданието Motor. Той признава, че сред източниците му на вдъхновение са научно-фантастични филми като "Аватар" и "Прометей".

Дисплеите показват и изображенията от камерите, които заменят външните огледала. Същото важи и за изображенията от другите камери (Arcanum има 17 от тях). Пътниците могат да решат на кой дисплей да се показват, защото потребителският интерфейс дава възможност за преместване на приложения, изображения и информация от един екран на друг. Мултифункционалният волан също има вграден сензорен екран. Ако шофьорът се чувства объркан от многото дисплеи, той може да изключи всички големи монитори и да контролира основните функции чрез волана.


Alieno Arcanum


През 2018 г. бяха обявени четири версии на двигателя. Базовата развива 2610 к.с., другите - 3482 и 4351 к.с., а върховата - вече споменатите 5221 коня. Всяка от тях трябва да се предлага в три модификации: STR (за обществените пътища), TRC (пистова) и RCE (състезателна). В зависимост от версията автомобилът трябва да има от 3 до 6 електромотора на всяко колело. Следователно, топ моделът ще има цели 24.

За съхранение на електричеството се използва батерия с графенови LiPo клетки и суперкондензатори с капацитет от 60 до 180 кВт. Топ версията трябва да изминава 1020 километра с едно зареждане. През 2018 г. от Alieno заявиха, че Arcanum ще се прави само по поръчка, като цените започват от 750 000 евро за базовата версия и достигат до над 1,5 милиона за RP5. Тогава беше обещано и време за доставка от 18 до 30 месеца, в зависимост от избраните опции.


Още снимки на българския хиперавтомобил - в галерията:


По отношение на сегашната ситуация в Alieno, основателят и шеф на компанията Ахмед Мерчев казва, че заради българския произход на новата марка има "има много скептицизъм, но и много съмишленици". Въпреки това, "в през последните две години, макар и с известни закъснения поради все още неадекватните чуждестранни инвестиции в Alieno, беше постигнат значителен напредък в изграждането и разширяването на производствената ни база в Туховища. Необходимите машини вече са на място, правят се производствените халета. Предварителните поръчки вече са отворени, а всеки може да участва в компанията като инвеститор, добавя Мерчев.


0 от 500
  • #16
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Ахмедомобил ( преди 4 месеца )
    Навигационната система на базовия модел серийно ще излиза само с карти на община Гоце Делчев, и вече топа ще има разширение до Катунци. А с доплащане от 10 000€ ,има и началото на Гърция ама с помашки акцент :))
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    1983 ( преди 4 месеца )
    Мисля, че трябва всеки потребител да има избор, бензин, дизел, газ, хибрид или електроавромобил да си купи. На пазара трябва да има от всичко, а не да се налага определен тип автомобил...
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Сотир от Джебел ( преди 4 месеца )
    Това от Всичко за лев ли го четохте?
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Още преди две години пише в линка "Кой стои зад проекта..." че приемат поръчки за тази несъществуваща все още кола на която току що са и измислили интериора. Време е да се занимават други с тая измислена компания. Все пак измамата не е бизнес.
  • #12
    1 rate up comment 2 rate down comment
    vagabonti ( преди 5 месеца )
    Това не е ли Ламборджини Хурикан?
  • #11
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Не сте никакви журналисти. Трябваше да отидете в така наречената работилница и да разберете какви са тия каква е тая компания къде са новостроящите се халета за серийното производство и новите машини. Не са на 1000 километра все пак. И да разберете, че не може така да пускате небивалици като новини. Тия нямат създадена поне една кола или дори велосипед, нямат прототип а направо започват да приемат поръчки.
  • #10
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Д-р Исня ( преди 5 месеца )
    Махмет от Слащен ще показва на Мъск как се прави....милион с 2 скици!.Пет хилей коня, 8 хилей нютона, два пъти g, трансформър,. Гхуа!
  • #9
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    И на Илон Мъск се смяха..
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Добре, бе мама му стара, защо не си поръчахте дизайн?
  • #7
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Пенчо ( преди 5 месеца )
    Това защо го публикувате?