През 2018 година независимата асоциация Euro NCAP въведе нов тест, с който се проверява работата на системите за автономно движение на автомобила. Тогава нито един модел не успя да се справи, но оценки не бяха поставяни, тъй като беше решено, че критериите все още не са формулирани, а и самата програма за тестове се нуждае от доработка.
Сега всичко е готово и Euro NCAP провери как действа комплексът Highway Assist, който включва системи за активна безопасност и асистенти на водача, работещи на основата на адаптивния круиз-контрола и на мониторинг на слепите зони. Именно тези системи са в основата на бъдещия автопилот. В тестовете участваха 10 нови модела, продавани в Европа - Audi Q8, BMW 3-Series, Ford Kuga, Mercedes-Benz GLE, Nissan Juke, Peugeot 2008, Renault Clio, Tesla Model 3, Volkswagen Passat и Volvo V60, които бяха оценявани в две различни категории.
Първата е Assistance Competence, която включва електронни системи, изискващи участие на шофьора, а втората - Safety Backup, при която средствата за активна безопасност се активират сами в критична ситуация. Оценките на модели са по 4-балова система - Entry (начално ниво), Moderate (удовлетворително), Good (добро), Very Good (отлично).
Вижте как се представят моделите в новия краш-тест (ГАЛЕРИЯ):
Проблемите със системата за контрол на скоростта и с адаптивния круиз-контрол са същите като при Clio. Моделът на Peugeot уверено поддържа лентата на движение, но продължава да се движи в автоматичен режим, дори когато камерата му се замърси и не работи както трябва.
Според генералния секретар на на Еuro NCAP - Михаел ван Ратинген, резултатите от изпитанията показват, че системите за помощ при шофиране бързо стават все по-добри и по-достъпни. Те вече предлагат добър баланс между обема на оказваната помощ и нивото на участие на водача, който обаче продължава да носи отговорността за всичко случващо се на пътя.
Снимки: Euro NCAP