IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ръчната спирачка в Европа изчезва

Все по-малко клиенти искат този механизъм в автомобила си

Търсенето на нови автомобили с традиционна ръчна спирачка в Европа намалява, съобщават експерти, цитирани от Autonews.


ръчна спирачка


Те посочват, че през миналата година търсенето на превозни средства с такъм механизъм е било над 35 %, а сега е около 30%. На някои пазари, като този във Великобритания, едва 24% от продадените през годината автомобили са с класическа ръчна спирачка.

Оказва се, че европейците постепенно се отказват не само от механичните скорости, но и от автомобили с ръчна спирачка. Производителите реагират на това и за водещите пазари в Европа някои от тях не предлагат тази система дори при най-евтините си модели. Компании като как Volvo, Porsche и Lexus пък изобщо не произвеждат коли с познатата ръчна спирачка. Тя е заменена от електронен механизъм, който се управлява с помощта на бутон.

Според експерти, класическата ръчна спирачка ще изчезне напълно от автомобилите в следващите 2-3 години. Прогнозата им е за водещите пазари на Стария континент. В страните от Източна Европа потребителите са съвсем различни и те все още се доваряват на стандартния механизъм.

Снимка: Autonews

0 от 500
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    И крачната да махнат
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 23 ( преди 4 години )
    До 23 - там системите са дублирани, в колите - не.
  • #24
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #21 не е вярно това. Вида на ръчната няма значение за "системите за автоматично потегляне по наклон"
  • #23
    7 rate up comment 2 rate down comment
    sam ( преди 4 години )
    дори и на автоматик има смисъл от ръчна спирачка... след като спреш на паркинга и дръпнеш ръчната освободиш да увисне колата на ръчната и после преместиш на паркинг, освен че после по лесно преминаваш от паркинг на драйв ами и не прецакваш щифта на автоматичната скоростна кутия
  • #22
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Готин ( преди 4 години )
    Да #26,,сега електрическите ръчни, дърпаш копчето и спира колата от висока скорост без поднасяне праволинейно.,,Явно не си пробвал. Ефект няма. В движение ел.ръчната, изобщо не спира. Ама никак! Служи само като камък под гумата, когато си паркирал.
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Готин ( преди 4 години )
    Аз не бих поверил живота си и на хората до мен на електронно устройство. Съвсем скоро няма да има нито волан, нито ***, нито водач. Камикадзе няма да стана.
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #21 тръгването по наклон го има и с ръчна спирачка - аз карама такава кола и си имам hill hold и ръчна.
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Глупости,имам VOLVO V 40, 2017 година модел и си е с ръчна спирачка
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Щом Еърбъс от 30 години правят самолет fly-by-wire без физическа връзка между управлението и управляваните части, мисля че една ръчна не е драма. Освен Хонда NSX и новия Корвет също вече е brake-by-wire. И си имат реални предимства пред обикновените системи.
  • #17
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Нямам против прогреса и навлизането на нови технологии.. но ръчната механична спирачка, както и механично свързаното управление на волана са неща които е добре винаги да си ги има. Поне за мен. Това е да си оставиш живота в ръцете на телефон например.. който никога ама никога няма да забие или да се забави няколко секунди, които да костват животи...