Скоростната кутия е вторият най-важен - а също и най-скъп - агрегат в автомобила след двигателя. От нейната надеждност зависи колко комфортно ще можете да ползвате автомобила си, а също и за колко ще го продадете, когато му дойде времето. В наши дни все повече хора клонят към различните типове автоматици - доста по-удобни и по-малко уморителни са. Но също така са и доста по-скъпи, и по-податливи на повреди.
Освен това автоматиците съвсем не са равни, когато става дума за издръжливост. Разбира се, главният фактор за продължителността на живота им е задкормилното устройство - и най-добре направената трансмисия не би издържала чест и тежък офроуд в калта, или пък редовни потегляния на светофара, все едно сте в Гран при на Монако. Така че следващата класация за най-чупливите автоматици все пак трябва да се приема с едно наум: напълно възможно е тези агрегати да прослужат безгрижно с години, ако се експлоатират и поддържат както трябва.
Шест от най-проблемните автоматични трансмисии (ГАЛЕРИЯ):
Само че тя не беше. Водещият диск системно прегряваше и се износваше рекордно бързо, след което започваха все по-шумни и неравни смени на предавките, съпроводени с вибрации и гръмки удари. Докато накрая системата не откажеше напълно. Тази трансмисия рядко изкарваше и 40 000 км, а в много от случаите основен ремонт се налагаше още на 20 000. Единственото положително в случая бе, че ремонтът е евтин - между 200 и 300 лева. Накрая във ВАЗ разработиха нова версия на кутията, АМТ 2.0, която се представя забележимо по-добре.