Със смяната на изпълнителния си директор чешкият автомобилен производител Skoda обнови своята по-нататъшна стратегия за развитие. Новият шеф на марката реши да не изоставя напълно плана, разработен от предшественика му, но не смята да го следва изцяло. Томас Шефер ще реализира собствените си идеи и разработки, като ги вплете в стратегията на Бернхард Майер.
По думите му Skoda ще разшири бюджетния сегмент и ще навлезе на нови пазари, като в същото време увеличи влиянието си върху старите. По този начин компанията смята да задмине конкурентите си в лицето на корейските, японските и френските производители, които са фокусирани върху същите сегменти. Ето защо Шефер не смята да премахне компактния хечбек Skoda Fabia от моделната гама за пазара в Европа, както се говореше след пускането на Scala. Освен това през следващата година ще излезе ново поколение на модела.
Fabia ще премине към новата платформа MQB A0, която е в основата на настоящите VW Polo, SEAT Ibiza и Audi A1. В резултат на това ще се промени гамата от двигатели. Хечбекът ще се предлага само с трицилиндрови бензинови агрегати. Няма да има дизелови, тъй като е много трудно да се впишат в строгите стандарти за емисии на CO2. Очаква се 1,0-литровите атмосферни и турбинени двигатели да бъдат комбинирани с 5- и 6-степенни ръчни скоростни кутии или със 7-степенна автоматична. Възможна е и хибридна модификация.
Като се има предвид стандартната схема за модернизиране на автомобилите на компанията, може да се предположи, че Skoda Fabia ще нарасне по размер и ще получи по-просторен интериор, като същевременно запази своята практичност и достъпност. Шефер не каза дали моделът ще се предлага и в комби вариант. Всъщност, предвид факта, че има кросоувър Skoda Kamiq, тази опция може да бъде отменена, за да се избегне вътрешната конкуренция.