IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Renault Captur срещу Peugeot 2008: тестваме френските мини SUV

Новите поколения са пораснали във всяко отношение - включително и, за жалост, в цената

Дребничките французи с гигантска амбиция са нещо, което добре познаваме още от Наполеон Бонапарт насам. Eто ви още двама от същата порода, амбицирани да покорят ако не света, то поне цяла Европа: новите Renault Captur и Peugeot 2008.
  
  
 
  
   
И досега това бяха основните играчи в толкова модния сегмент на мини SUV моделите. Особено Captur, който бе може би най-изгодното предложение сред тях и се превърна в основен източник на приходи за Renault. Но това не задоволява двете френски компании и новите поколения ще се опитат да постигнат много повече.
 
  
Renault Captur, Peugeot 2008, тест драйв
През август Peugeot 2008 и Renault Captur са двата най-продавани кросоувъра в Европа - не само в компактния сегмент, а изобщо


ДИЗАЙНЪТ

Задачата и пред двамата дизайнерски екипа явно е била: "направи я по-агресивна, направи я по- като SUV". Смятаме, че са се справили. Captur е по-висок, по-мускулест и с познатите от новото Clio C-образни светлини отпред. 2008 е получил характерните три черти във фаровете, напомнящи на лъвска лапа, и ефектната тъмна ивица между задните светлини, въведена с 508. Предната решетка е с различна шарка и цвят в зависимост от модификацията.
  
  
Renault Captur, Peugeot 2008, тест драйв
  
   
И двете коли изглеждат модерни и атрактивни. Освен това изглеждат и доста сходни, което не се дължи само на толкова актуалния тази година оранжев цвят. Вероятно приликите ще се увеличат, защото това лято главният дизайнер на Peugeot Жил Видал отиде да работи за Renault.

Ефектната "надигната" стойка означава, че децата ви на задните седалки ще имат ограничена видимост навън. Но те така или иначе няма да отделят погледи от таблетите си. И двете коли предлагат по два USB порта отзад, за да не остане никой без батерия.
  
  
Renault Captur, Peugeot 2008, тест драйв
  
 
И, естествено, и при двете кросоувърчета можете да избирате от доста комбинации на цветове за купето и покрива.


ПРАКТИЧНОСТТА

Вторият Captur е на изцяло новата платформа CMF и макар да запазва концепцията на стария, с макферсони отпред и торсионна греда отзад, вече вози доста по-рафинирано. Освен това е станал с цели 11 сантиметра по-дълъг, което означава повече място на задните седалки, и по-голям багажник. Товарният обем е 422 литра, с 40 повече от Volkswagen Golf. Ако обаче плъзнете напред задната седалка, се увеличава до 536, което е вече в сегмента на големите комбита.
 
 
Renault Captur, Peugeot 2008, тест драйв
 
 
Пежото е пораснало още повече - с малко над 14 сантиметра, и годната досега само за дечица задна седалка вече удобно може да настани и възрастни. Багажникът е 434 литра. И Captur, и 2008 имат напълно равен под на багажника - голямо удобство при товарене.

 

Peugeot 2008

1199 куб. см работен обем

155 к. с. максимална мощност

8.2 секунди 0-100 км/ч


Освен това и двете коли предлагат един хитър трик, който доскоро можехте да получите само от Rolls-Royce: вратите покриват изцяло праговете, така че няма опасност да си изкаляте крачолите при слизане.
  
  
Renault Captur, Peugeot 2008, тест драйв
  
  
ИНТЕРИОРЪТ

Тук е истинската революция - и при двете коли.

Captur вдига осезаемо летвата с качеството на материалите и до оборудването. Даже най-базовото ниво има круиз контрол, автоматични светлини, система за разпознаване на знаците, климатик, радио с Bluetooth и USB. Таблото е ергономично, климатикът се управлява доста лесно с тези кръгли контролери. Мултимедията е с вертикален екран, като този на смартфона или таблета ви, и от Renault уверяват, че е по-интуитивна за ползване от хоризонталните. Склонни сме да се съгласим. Нашата тестова кола има и аудиосистема от Bose с новаторски субуфер, който използва външен въздух, за възпроизведе по-плътно ниските честоти.
    
  
Renault Captur, Peugeot 2008, тест драйв
  
  
Но постиженията на Renault бледнеят пред това, което се е случило в 2008. От стария леко банален интериор няма и помен. Новото поколение взима наготово всички добри решения от по-малкото 208, и надгражда над тях. Резултатът е стилен и много комфортен салон, в който материалите се усещат скъпи, ако не броим пластмасите ниско долу. Високите версии са с нашумелите 3D прибори на Peugeot, които не добавят кой знае какво откъм практичност, но изглеждат наистина ефектно. Единствената ни забележка е към камерата за задно виждане - резолюцията й можеше да е малко по-висока.
  
  
Renault Captur, Peugeot 2008, тест драйв
  
  
ЗАДВИЖВАНЕТО

Изборът от двигатели е наистина голям: от малки трицилиндрови агрегати до плъг-ин хибрид при Captur и чист електромобил при 2008. Но ние сме малко старомодни и сравняваме двете най-мощни бензинови версии. Пежото има под капака познатия 1.2-литров турбомотор, но с по-голям компресор, който му дава впечатляващите 155 конски сили максимална мощност. Това е пъргаво, жизнерадостно двигателче, но при тежки натоварвания доста ръмжи. Комбинирано е с новата 8-степенна скоростна кутия, разработена от японците Aisin.

 

Renault Captur

1333 куб. см работен обем

154 к. с. максимална мощност

8.6 секунди 0-100 км/ч


По този параграф все пак ще предпочетем Captur. Тук мощността е почти същата: 154 конски сили. Те обаче идват от мотор с обем 1.33 литра, който се влага във всичко от Dacia Duster до Nissan Qashqai и Mercedes GLB. Всъщност този двигател е разработен от Mercedes и адаптиран за Renault, а не обратното, както смятат доста хора. В нашия тестов Captur той е комбиниран със 7-степенен автоматик с двоен съединител, произведен от Magna.

НА ПЪТЯ

Нито една от тези две коли няма директността и управляемостта на конкурентите си от Ford или групата на VW. Като истински французи, те залагат повече на комфорта. Специално при Captur напредъкът спрямо досегашния модел е огромен: доста по-меко пътно поведение, и в същото време повече стабилност в завоите, където предишната кола отчетливо недозавиваше.
 
 
Renault Captur, Peugeot 2008, тест драйв
  
  
2008 се държи компетентно, но също няма да получи награда за най-добра обратна връзка от волана. Това са семейни машини, а не тийнейджърски играчки.

По съвсем очевидни причини няма да добавяме графа "извън пътя" - и двете коли са само с предно предаване, а гръмко рекламираната от Peugeot система Grip Control е всъщност просто начин да задавате ръчно настройките на електронната стабилизация - нещо, което иначе компютърът прави автоматично и по-добре от вас. Все пак по-високият просвет позволява да се загубите из Пирин и благополучно да се върнете, както направихме ние с Captur.
  
  
Renault Captur, Peugeot 2008, тест драйв
  
   
ЦЕНАТА

Като казваме, че това не са младежки играчки, имаме предвид и ценоразписа. Captur и 2008 стартираха навремето като две от най-достъпните опции в сегмента. Вече не са. Най-базовото Renault започва от 33 300 лева, но добре оборудвана кола клони към 40 000, а нашата тестова машина с аудио Bose и всякакви други глезотии е почти 51 000.
  
  
Renault Captur, Peugeot 2008, тест драйв
Peugeot обещава 5.0 литра на 100 км разход при този двигател в комбиниран цикъл (измерено по теста на WLTP). За Captur показателят е 5.5 литра. В реалния живот и двете коли ни дадоха разход около 7-7.5 литра, но и не сме се стремили към икономии
  

  
Пежото тръгва от 34 500. Но автомобил като този, който виждате, ще ви струва 61 700 лева - само с пет стотака под стартовото BMW X1. Честно казано, това ни се видя леко шокиращо в началото. Но точно тази най-мощна бензинова версия на 2008 е толкова търсена, че компанията не смогва с производството и временно ограчини доставките. Наполеон щеше да остане доволен от наследниците си.


Още снимки от тест-драйва на Captur и 2008 вижте в ГАЛЕРИЯТА:


 

 

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Единственото с което не съм съгласен е това,чее двигател на Реноа не на Мерцедес. Дела на последните е до разработка на триъгълната глава,а на Нисан е покритието на цилиндрите за намаляване на триенето и по-добро топлоотдаване.Малко за четене:Авторы мотора тщательно продумали форму камеры сгорания для оптимизации рабочего процесса. Другие особенности: непосредственный впрыск под давлением 250 бар, система изменения фаз газораспределения на впуске и выпуске, а также покрытие цилиндров Bore Spray
  • #11
    8 rate up comment 0 rate down comment
    bg ( преди 2 месеца )
    До Траян Абсолютно вярно... Туарег 2014 от магазина - 115000лв, 2020 - 145000 пак са към 30%
  • #10
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Траян ( преди 2 месеца )
    Пре 2016 си купих чисто ново Рено Клио Лайф Комби 1.2 бензин за 19 000 лв с ДДС. Сега, за да си купя Клио хечбек Лайф 1.0 трябва да броя 30 000 лв. За всички останали модели, които следя, например Пежо 208, Шкода Октавия, Тойота Корола, Форд Фиеста, Опел Корса, Хюндай и30, Киа Сиид и т.н, важи абсплютно същото посевместно оскъпяване от около 30% за тези 4 години, което ме кара да търся малко каран екземпляр на 2-3 години за до 22 000 лв, но не и нова, които са силно надценени.
  • #9
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Alex ( преди 2 месеца )
    В момента 2008 ебестселър в Европа. Трябва заявки за по-наточените версии и се чака 6 - 9 месеца. Така, че щом има търсене и то сериозно, значи, че цената не е прекалено висока. Пежо се стремят да бъдат нисък премиум, а Опел, който е техен е среден бюджетен, където са и Рено. Плюс това Каптур няма и чисто електрическа версия, което също показва ПСА колко по-напред дърпат пред Рено, поне за момента.
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да се сравнява 2008 GT-Line (с доста екстри) с базова Х1 е доста смешно. Направете еднакви конфигурации, тогава сравнете цените, да видим дали разликата ще е само 500лв или ще отиде към 10к. Принципно за всеки влак си има пътници, нека всеки да кара това, което душата иска (безаварийно), тогава цената е и компромис.
  • #7
    4 rate up comment 4 rate down comment
    до 4 ( преди 2 месеца )
    Шефе, не се увличай. Под ефектния дизайн това си е старата бангия, неща като добра управляемост не се предвиждат :) колкото до цените, всеки се мъчи да извади по-голяма печалба, естествено. На пежо в последните години им се получава
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    До преди години Порше беше единствената фирма която правеше 10% печалба, сега са почти всички. Използват СУВ за да надуят цените и спират всичко друго - хечове, седани, ванове. Но да внимават - да не дойде време когато хората ще си кажат - "Абе защо не си покарам колата още година-две вместо да си взимам долен сегмент" защото ще пият по една студена вода
  • #5
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Рено=Класа ( преди 2 месеца )
    Като искаш евтино Рено има Дачия или Лада имап избор.Като нямаш пари за Ролс Ройс купуваш Бмв или Мини.Логично е!
  • #4
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Рено правят отстъпки така че цената не е меродавна, ако отидеш по коледа може и 20% да получиш! Колкото до Пежо това са доста комфортни коли с добра возия и е нормално да платиш повече! Погледнете интерйора на 2008-цата като ламбо е и вози по -добре от всички предложения на пазара в сегмента!!!
  • #3
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    ""Освен това и двете коли предлагат един хитър трик, който доскоро можехте да получите само от Rolls-Royce: вратите покриват изцяло праговете, така че няма опасност да си изкаляте крачолите при слизане."" Доста коли го предлагат това от години. Моята също го предлага. Така, че не е само при Ролс Ройс и то от доста години..