fallback

Новият VW ID.3 пристигна в България

Първите 30 бройки от електрическия модел вече са продадени

Първият електрически модел от новото поколение на Volkswagen - хечбекът ID.3, беше официално представен и в България. С него германският производител започна трети голям етап в историята. Електромобилът вече е на разположение на дилърите на германската марка у нас, като по време на премиерата стана ясно, че пълната квота от първата серия - 30 бройки, е разпродадена.

Модулната архитектура за модели с електрическо задвижване MEB (Modulare E-Antriebs-Baukasten), която се използва от ID.3, служи за техническа основа за електрическата продуктова офанзива на Volkswagen и ще позволи създаването на още много електрически модели. Тя осигурява на новия ID.3 просторен интериор, мощни динамични характеристики и възможности за автономен пробег до 549 километра (според цикъла WLTP).

Новият електромобил идва с революционни екстериор и интериор. Според производителя, стилът на ID.3 го определя в еднаква степен като модерно средство за устойчива мобилност и като истински представител на марката Volkswagen. В салона се залага на стила Open Space – обширно свободно пространство, с което ефирният интериор на новия модел се превръща в еталон сред представителите на компактния клас. Управлението на новия ID.3 се извършва до голяма степен с помощта на мултифункционалния волан, централния 10-инчов сензорен екран и интелигентния гласов контрол "Hello ID".

Електронната платформа на ID.3 е изцяло нова, проектирана от бял лист хартия. Тя използва хардуер с два високопроизводителни процесора, обединяващи огромен брой функции, а софтуерът е проектиран така, че да осигури високата степен на гъвкавост, характерна за сървърите. Този подход улеснява онлайн изтеглянето на актуализации за различни системи в автомобила, а в бъдеще и на функционални подобрения чрез мобилната мрежа.

Услугите от гамата на We Connect Start създават органична връзка между автомобила и смартфона на собственика и дават възможност за удобно дистанционно управление и контрол на зареждането и климатизацията, предоставят информация за пътнотранспортната обстановка и показват данни за най-близките зарядни станции в реално време на картата на навигационната система. Включеното в стандартното оборудване приложение App Connect на свой ред осигурява достъп до мултимедиен стрийминг в автомобила чрез личния смартфон.

При своята пазарна премиера Volkswagen ID.3 идва в България със специалното издание ID.3 1ST edition, което се предлага в три нива на изпълнение, насочени към определени типични потребителски изисквания. Наред с това, клиентите в България могат да избират цвета на външното лаково покритие и разцветките в интериора на автомобила.

Новият ID.3 1ST edition се задвижва от разположен на задния мост електродвигател с максимална мощност 150 кВт и максимален въртящ момент от 310 Нм - впечатляващи показатели, които позволяват на ID.3 1ST edition да ускорява от 0-100 км/ч за 7,3 сек, а максималната скорост достига 160 км/ч. ID.3 1ST edition използва акумулаторна батерия с реално използваем енергиен капацитет от 58 кВт/ч, както и с автономен пробег на електричество до 426 км според изискванията на цикъла WLTP.

Нещо повече - предварително конфигурираната версия Tour също може да се поръчва от клиентите в България. Тя е базирана на четириместния модел ProS, който позволява използването на по-голяма акумулаторна батерия (77 кВтч нето) и съответно постигането на по-продължителен автономен пробег до 550 км (WLTP а максималната мощност е идентична с тази на ID.3 Pro Performance и възлиза на 150 кВт (204 к.с.).). Версията Tour може да се зарежда от DC станции със 125 кВт.

Отделните опции за оборудване за ID.3 включват високотехнологични функции като head-up дисплей с добавена реалност AR, който прожектира най-важната за водача информация в триизмерна графика директно върху челното стъкло. Системата Travel Assist от своя страна подкрепя водача с автоматично поддържане на дистанцията до автомобила отпред и осигуряване на стабилна траектория в лентата за движение. Матричната LED система на фаровете осъществява интелигентно управление контрол на дългите светлини и при отключване на ID.3 чрез функцията за достъп без ключ Keyless Access посреща водача с кратко движение на светлинния модул.

Снимки: Порше БГ

fallback
  • #11
    Джоди ( преди 4 години )
    Българската цена не е хубава! Иначе немеца за 26 хил.евра взема приемлив електромобил! ДДСто е 16 процента! Ние ще продължим да вярваме в Евроатлантизма и да живеем като ***...
  • #10
    Час за сервиз!? ( преди 4 години )
    Трябва да си много проост за си купиш сложна и чуплива електрическа кола в държава с ужасни пътища и неграмотни сервизни техници.Честит празник на балъците.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Много сложно по голям капацитет на батериите всеки го може.
  • #8
    carpe_diem ( преди 4 години )
    Oпа, грешка, Бьорн - не съм толкова неграмотен :D
  • #7
    carpe_diem ( преди 4 години )
    Бате ви Бйорн мина над 400 км при 90 км/ч и 270 при 120 км/ч
  • #6
    додо ( преди 4 години )
    до до sas: от германското издание AMS например се чува, че качеството е доста по-ниско от типичното за VW -твърди пластмаси, неточна сглобка, а също бавен, досаден и неудобен за ползване софтуер.
  • #5
    Тест Тестов ( преди 4 години )
    Как е софтуера? Още ли бъгва на всеки 3 км?
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Има хора, които вече са ги карали и споделят мнения по юруб и форуми. Нормално е да са пластмасови в началого докато почнат да изкарват пари и си напаснат бизнес модела.
  • #3
    до sas ( преди 4 години )
    И от кого чуваш, че има разочарование като качество?Моделът сега излиза, вече чуваш разочаровани...хайде стига глупости!В сравнение с Тесла, моделите и на Рено, и на Хюндай, и на Нисан, и на Фолксваген изглеждат много по-добре като изпълнение!теслата има фуги като Москвич, материалите вътре са като среден клас автомобил.За цената си трябва да е доста по-луксозна!
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Млее какъв успех 30 бройки.Клоуни xD
fallback
Последни