IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

5 причини да се купи или да не се купи Ford Mondeo IV

Размерите и окачването са впечатляващи, но електрическите системи и една от скоростните кутии се оказват кошмар

Коренът Mond (свят на френски език) съвсем не се появява случайно в името на един от популярните модели на Ford. В случая идеята е, че Mondeo е разработван едновременно в Америка и Европа, тъй като трябва да бъде приспособен към два коренно различни пазара. Тази цел обаче така и не беше постигната, тъй като за америкаците машината беше твърде малко и твърде скъпа. В Европа обаче тя се справи по-добре.


Ford Mondeo


Първото поколение на Mondeo (а снимката) се появи през 1993 година, като беше доста спорно. Същото се отнася и за второто, което излезе на пазара през 1998 година. То се задържа за кратко и през 2000 година излезе третата генерация (на долната снимката). Именно тя промени модела напълно, който порасна на размери и получи нов интериор. Освен това, Mondeo стана и по-безопасен, като беше оборудван с различни системи за сигурност.

При него беше решен беше и един от проблемите на модела – ръждата. Предишните поколения гниеха много, но този във Ford се погрижиха за нормална защита от корозия. Добавете към това добрите двигатели – бензинови с обем от 1,6 от до 3,0 литра, и дизели, разработени съвместно с PSA и получавате един наистина добър автомобил. Затова и за неговия наследник – четвъртото поколение на Ад, беше далеч по-лесно да се бори за място под слънцето.


Ford Mondeo


Именно за тази генерация на модела ще стане дума. При нея моделът порасна на размери, като беше построен на нова платформа - EU CD, разработена съвместно от Ford и Volvo. Броят на двигателите също беше увеличен: редови 4-цилиндров с обем 1,6 със 120 к.с., 4-цилиндрови с обем 2,0 литра (145, 200 и 245 к.с.) и с обем 2,3 литра (161 к.с.), редови 5-цилиндров от Volvo с 220 к.с. Предлагаха се и дизели с обем 2,0 и 2,2 литра, развиващи съответно 140 и 175 к.с.

Скоростните кутии също бяха много: две механични, 6-степенен Raisin и роботизирана Power Shift, която се появи след фейслифта. Моделът бързо набра популярност, като в наши дни продължава да се търси на пазара на употребявани автомобили. Ето защо ви посочваме негови 5 силни и 5 слаби страни, като те са посочени от собствениците на модела..

ВИЖТЕ ГАЛЕРИЯТА:

ИЗВОД: Като цяло, въпреки някои свои недостатъци, Ford Mondeo е автомобил, който успява да спечели сърцето на своя собственик. Вероятно, това е напълно заслужено. Затова и много от хората, които са притежавали този модел са склонни да го сменят само със следващото му поколение.

Снимки: Ford

0 от 500
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Костадин Уков ( преди 1 месец )
    Имах Форд Мондео МК4 2.0ТДЦИ 130К.С 2008 ГОДИНА АВТОМАТ 6 СТЕПЕНЕН НЕ БЕШЕ POWERSHIFT И БЯХ МНОГО ДОВОЛЕН ОТ ВОЗИЯТА НА КОЛАТА ВЪТРЕ БЕШЕ ДОСТА ШИРОКА НО МИ СЕ РОДИ 3 ДЕТЕ И КОЛАТА МИ СТАНА МАЛКА МНОГО МИ БЕШЕ МЪЧНО КАТО Я ПРОДАДОХ СЛЕД ТОВА И НАМЕРИХ ЗАМЕСТНИК ФОРД ГАЛАКСИ 2009 ГОДИНА 2.0 ТДЦИ 140К.С ДОКОЛКОТО РАЗБРАХ Е ПЕЖО МОТОР СЪЩО Е АВТОМАТИК КАЗВАМ ВИ ЧЕ НЯМА ТАКЪВ КЕФ ДА Я КАРАШ ТАЗИ КОЛА АЯТОМАТИК НА ТЕЗИ МОДЕЛИ ПРЕПОРЪЧВАМ САМО ДО 2010 ГОДИНА.ЪЖ БЖ
  • #10
    7 rate up comment 0 rate down comment
    2.0D ( преди 1 месец )
    Мондео МК4 2.0 дизел е много корав автомобил
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Иван Тодоров ( преди 1 месец )
    Моля, обръщайте повече внимание на редакцията на текста. Ще е по-приятно за четене.
  • #8
    11 rate up comment 1 rate down comment
    BigAl ( преди 1 месец )
    Карах 6 години. Супер е,никакви проблеми. Комфортен и много просторен. И вървеше доста добре.
  • #7
    15 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да да всички знаем вицовете. Обаче Форд откато направи Фокус дръпна много. Може би последните години не, но като цяло си е съвсем на нивото на конглокентите. Относно здравината - на предната ми работа един колега караше Фокус мк1 и го скъсваха от бъзици ама за времето дето бях там 1 път се случи да не запали и то заради паднал акумолатор. Докато един колега с италиански W204 С320 CDI AMG за който брои 30+к лв. през месец-два влизаше в сервиза.
  • #6
    2 rate up comment 22 rate down comment
    Купувайте смело ( преди 1 месец )
    От личен опит знам, че Форд е най-обичан от... сервизите :) Сериозно го казвам - познавам няколко майстора и всичките си изкарват добри пари от балъците преебали се с тия лигени.
  • #5
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Колега ( преди 1 месец )
    Познат има първата версия на Мондеото,очукан от всякъде,изгнил много с димящ дизелов мотор на незнайни километри.Винаги е обект на шеги в компанията заради колата си.Веднъж ми се наложи да го прибирам от едно празненство,понеже не пия .Сядайки в колата установих,че ми е изключително удобна,вози много комфортно а и като я настъпих въпреки малкото си коне дърпаше изненадващо добре.Е тези зад мен сигурно добре са ме препсували,но наистина бях приятно изненадан от колата.
  • #4
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Иво ( преди 1 месец )
    Имам и засега съм доволен.
  • #3
    8 rate up comment 1 rate down comment
    м да а а ( преди 1 месец )
    Доста сполучлив дизайн, Като цяло с която и кола след 130-140 км/ч дава усещането че става по тихо. За мен е прекалено голям за ползване в България, зашото е автомобил за много километри
  • #2
    7 rate up comment 25 rate down comment
    No tx ( преди 1 месец )
    Един Фокус запалил зимата и го отпразнували с Фиеста. Тази поговорка изчерпва тема.