IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Пътническият транспорт в България е с най-големи загуби в ЕС

Приходите на превозвачите у нас са намалели с 92% заради коронавируса

Пандемията от коронавирус е засегнала най-вече пътническия транспорт в Европа, като автобусните компании на континента, осигуряващи превоз на туристи, са загубили 82% от доходите си. Това показва доклад на Международния съюз за автомобилен транспорт (IRU).


автобуси


На първо място по загуби е България, следвана от Испания, Швеция и Великобритания, посочат от IRU, като призовават правителствата в ЕС да предприемат мерки за спасяване на сектора, тъй като той има важно значение за постигане на целите, заложени в стратегията „Зелен Европейски курс (European Green Deal)“. Освен това, именно пътническият транспорт играе важна роля за възстановяване на икономиката след пандемията.

Въздействието на COVID-19 в страните от Европа е различно. Например, във Великобритания обемът на автобусните превози е намалял със 73%, в Германия – с 53, във Франция – с 59%, в Испания – с 90%, в Белгия – с 40%,а в България – с 92%. В доклада се посочва, че в Нидерландия, например, загубите достигат 90“ за някои компании, но средният показател е 61%.


транспорт, загуби ЕС


Според холандската организация KNV, най-добрият сценарии на развитие е фалит на 40% от автобусните компании. В Швеция пътническият транспорт е загуби 90% от доходите си, но пък местното правителство обещава, че мерките за подпомагане на отрасъла ще бъдат удължени още 3 месеца.

Положението зад океана не е по-добро. Там повечето превозвачи да семейни компании, като заради липса на пасажери по време на пандемията над 3000 от тях са фалирали. Близо 100 000 служители да останали без работа, а 36 000 автобуса са спрени от движение.

0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    То трябва да си луд, пенсионер или студент за да си помислиш поне да се качиш на влак. Пълната цена на билета е съизмерима с тази на автобус, а времето за пътуване започва от 1 час нагоре. Често е мръсно, не рядко няма места за сядане, за климатизация да не говорим. И като добавиш, че често се возят от цветните братя и стана песен.
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Ракета Пейтриът ( преди 1 месец )
    Що? Държавите, в които влаковете карат с 200+ и вътре е като самолетен салон, нямат криза в транспортния сектор. Тука що не е така? Щото се краде и бута рушвети да няма БДЖ, ами да се тътрят 1000 рейса по пътищата. Изгърби ги с налози да се научат, че единственият еко транспорт е на релси и на ток.
  • #1
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    много ясно , българите ходим на море с таралясника, защото на връщане минавам през село за буркани зимнинъ.