Третата поредна победа на Toyota в „24 часа на Льо Ман” слага край на ерата прототипи LMP1, които ще бъдат заместени още новия клас Хиперавтомобили и LMDh, където ще са видоизменените прототипи, използвани досега, без хибридно задвижване, базирани на колите от LMP2.
Кои обаче ще са компаниите, които ще се включат в новия клас за хиперавтомобили (LMH)? Естествено, голямата новина от миналата седмица беше завръщането на Peugeot, като френската компания потвърди, че ще се бори с Toyota по новите правила.
Предишните кандидати, които дори участваха в срещите по оформянето на новите правила: Ferrari, McLaren и Aston Martin, засега нямат планове да участие в новия клас, макар и по различни причини. Италианците поддържат интереса към LMH с твърдението, че компанията „гледа към Льо Ман” и е напълно вероятно един ден, когато правилата влязат в сила Ferrari да се върне в състезанията за издръжливост на най-високо ниво.
В McLaren все още залагат на развитието на тима на компанията във Формула 1, който се бори с финансови трудности, а пък в Aston Martin се смени посоката на развитие, след като в компанията влезе Лорънс Строл, който зачеркна плановете за Льо Ман и ще превърне Racing Point в заводски тим на Aston Martin във Формула 1 догодина.
Да видим какво можем да очакваме от автомобилните производители в Льо Ман в близко бъдеще (ГАЛЕРИЯ):
Серийният модел ще се задвижва от версия на състезателния 2,4-литров V6, който ще работи с хибридна система. В прототипа TS050, който донесе третата поредна победа на Toyota в Льо Ман този двигател е с мощност 500 к.с, като още 500 конски сили идват от хибридната система.