fallback

Колко често трябва двигателят да бъде „продухван“ на високи обороти?

Прочистването на мотора гарантира по-малко проблеми и по-дълъг живот

Двигателят на всеки автомобил се отличава с ресурс. Ако собственикът правилно експлоатира превозното средство, то неговите агрегати му отговарят по същия начин – повреждат се рядко, а срокът им на годност се увеличава. Правилната експлоатация обаче не означава само правилен режим на работа.

Много важна роля в случая играе състоянието на двигателя. С течение на времето по неговите стени се отлага нагар, който постепенно поразява основните детайли. Затова и почистването на мотора е много важна процедура, която води до увеличаване на ресурса на двигателя. Това се отнася дори за малолитражните агрегати, които също трябва да бъдат почиствани.

Ако шофьорът залага на спокойно движение, вътре в самия агрегат се образува плака по стените и затова специалистите препоръчват от време на време моторът да се „продухва“ на високи обороти. Не всички собственици обаче са наясно с това. Много от тях поддържат 2000-3000 оборота при движение, като това не помага на мотора. Плаката в него си остава, като тя не може да бъде изчистена нито с промивка, нито със сипване на добавки в горивото.

Това е причината, поради която двигателят периодично трябва да бъде вкарван в максимални обороти, но за кратко време. Това помага за премахвани на всички отлагания, натрупани в мотора, като основното предимство на този подход е, че не се налага изваждане и ремонт на самия агрегат. Отказът от подобна проста процедура води до понижаване на компресията, в резултат на което спада динамиката и се увеличава разхода на масло.

Вкарването на двигателя в максимално високи обороти води до няколко неща. Първо, повишава се налягането в самия двигател, което води до моментално почистване на запушените канали. Заради увеличената температура в горивната камера пада и натрупаният нагар.

Експертите препоръчват развъртането на двигателя до високи обороти да става приблизително 5 пъти на 100 км (при движение на дълъг път може и по-рядко, тъй като при изпреварване това се случва само). Задължително обаче моторът трябва да е загрял преди това. При бензиновите агрегати със среден работен обаче периодично трябва да де достига до 5000 об/мин, като много важно е да се следи за температурата и да се поддържа баланс. В противен случай може да се стигне до сериозна повреда.

fallback
  • #27
    EVangelist ( преди 4 години )
    Как да продухам Nissan Leaf 2018? Сега се внасят бракуваните дизели на Запада и всичко живо се мята на тях, заради средна цена от 2000 лв. И кардиологът, и пулмологът протриват ръце. Понеже дизеловите твърди частици навлизат директно в кръвта и увреждат всичко. Евтини на триците, скъпи на брашното. Не си изпразвайте DPF - филтрите на открито, ако обичате! На никого не сте платили вредни!
  • #26
    Пропуска се ( преди 4 години )
    Продухването е най-вече за изпускателна система.
  • #25
    Георги ( преди 4 години )
    А при дизел?
  • #24
    Бай Ристо-мотористо ( преди 4 години )
    Немските и швейцарските коли защо са здрави? Защото се карат с хубави филтри - маркови. Филтъра е еднакво важен както маслото. А за маслата, не вярвайте на производителите им. Сменявай по-често! И филтъра да не е ,,китайче" за 2лв. Щото евтиното,.. излиза скъпо. Хайде, със здраве!!
  • #23
    Бай Ристо-мотористо ( преди 4 години )
    Клапанът представлява сачма, която под действието на пружина затваря отвор. Когато налягането на маслото се увеличи повече от допустимото, редукционния клапан се отваря и маслото се връща обратно във всмукателния канал или се изпуска в картера. Така, че при високи обороти примерно над 3000об/мин за, да речем Тойота-Айго(гледам, че ги карате много напоследък), клапана отваря а двигателя е на 4200об/мин. Получава се недосмазване, което завишено износване. Ресурса на двг пада, така, че?!?!
  • #22
    Бай Ристо-мотористо ( преди 4 години )
    Зъбната маслена помпа се състои от две зъбни колела, зацепени едно с друго. Едното е задвижващо, а другото задвижвано. Те са поставени в тялото на помпата. Помпата има два канала: всмукателен, свързан с маслоприемника, и нагнетателен, свързан с маслената магистрала. В конструкцията е предвидена и предпазен клапан, който при прекалено повишаване на налягането на маслото се отваря. Той е поставен в канал, който свързва всмукателния и нагнетателния канал.
  • #21
    Tonita ( преди 4 години )
    Статията е много вярна и полезна ,аз имах точно такъв проблем, на дълъг път ми спря да тресе колата ,на градско голям проблем ,,
  • #20
    Станчо ( преди 4 години )
    Само в лютеницата....брат ми.
  • #19
    Jozme Suselov ( преди 4 години )
    Мале мале....какво означава думата "журналист" Неграмотен човек, за който е прието от обществото да дрънка всякакви глупости.....)))))
  • #18
    Шофьор на такси ( преди 4 години )
    Моите коли се карат на критика
fallback
Последни