Посягането към зарядното и контакта вече е неотменна част от живота ни. Дори спряхме да се оплакваме, задето преминахме от ежеседмично към ежедневно зареждане на смартфоните си. И, по всичко личи, ще трябва да привикнем и към зареждане на автомобилите.
Самата технология на батериите обаче се движи по-бързо от нашите познания за тях, и води до появата на доста митове. Някои от общоприетите схващания са верни, други - напълно погрешни, както обясни експертът от Кеймбриджския университет Кент Грифитс пред Wired.
9-те най-разпространени мита за батериите (ГАЛЕРИЯ):
В началото батерията трябва да се разреди изцяло: ГРЕШНО
Още една податка към времето на никел-металхидридните батерии като в старите Motorola и Siemens. Тези батерии имаха т. нар. ефект на "памет" и без това пълно разреждане и зареждане в началото капацитетът им намаляваше. При литиево-йонните батерии няма такъв ефект. Всъщност за тях най-вредните състояния са да са напълно разредени, или напълно заредени. Ако държите батерията ви да живее дълго, поддържайте я между 20 и 80%.
Още една податка към времето на никел-металхидридните батерии като в старите Motorola и Siemens. Тези батерии имаха т. нар. ефект на "памет" и без това пълно разреждане и зареждане в началото капацитетът им намаляваше. При литиево-йонните батерии няма такъв ефект. Всъщност за тях най-вредните състояния са да са напълно разредени, или напълно заредени. Ако държите батерията ви да живее дълго, поддържайте я между 20 и 80%.