fallback

Осем от най-проблемните автомобили на старо

От Dacia Logan до Kia Sportage: за какво трябва да внимавате с тези популярни модели

Ако някой има илюзии какъв е българският автомобилен пазар, достатъчно е да погледне данните за регистрациите от началото на тази година: 18 994 нови автомобила, 7617 на възраст до 5 години, 17 084 на възраст до 10 години и цели 92 691 на възраст над 10 години. МВР не прави разлика между 10- и 25-годишни коли, но по наша неофициална информация всъщност най-голямата част от "новия" внос се пада на сегмента 10-15 годишни.

Класации като тази на TUV, базиращи се на реални технически прегледи, са по-надеждни от анкетите с клиенти. Но и при тях трябва да имате едно наум. Снимка TUV Rheinland

За съжаление обаче няма никакъв надежден метод да разберете кои от тези автомобили си струват и кои - не. Надеждността на една употребявана кола зависи в най-голяма степен от това как е експлоатирана и поддържана, което в 99% от случаите е загадка. Не може много да се вярва и на западните класации. Повечето от тях се основават на анкети с клиенти. И дори проучванията на германската TUV, работещи с огромна база от автомобили, трябва да се приемат с едно наум, защото те не правят разлика между повреда в перата на чистачките и повреда в скоростната кутия. Затова консултантите от Fifth Wheel са взели за база детайлния доклад на германската асоциация, но са отделили от него онези модели, при които най-често се случват сериозни и скъпи за ремонт повреди.

Имайте предвид обаче, че "най-ненадеждни" не означава коли, които гарантирано се разпадат на втората седмица, след като ги купите. Дори и най-зле представящите се модели в доклада на TUV дават тежки повреди при едва 20% от случаите. Така че можете да вземете всяка от колите в този списък и да я карате безпроблемно с години. Въпрос на късмет и поддръжка.       8 от най-проблемите коли втора ръка (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #25
    Никола Иванов ( преди 7 месеца )
    Веригата на кашкай 2.0 работи перфектно на 200000км.
  • #24
    Сали ( преди 1 година )
    Някой имал ли е проблем със скоростите
  • #23
    Иван барчето ( преди 2 години )
    Абсолютна точна статистика!
  • #22
    …. ( преди 2 години )
    Това с Дачията нещо не ми се връзва. За първи път чувам двигател да има проблеми с маслена помпа. Там винаги се влага много и е най-надеждната част във всеки двигател.
  • #21
    анонимен ( преди 3 години )
    Не разбирате от автомобили.
  • #20
    анонимен ( преди 3 години )
    Дачия е брутално здрав автомобил, само който е карал може да говори.... Другото е реклама или антиреклама......
  • #19
    Пак Дачия ( преди 3 години )
    Глупост и пак глупост.Имах 4 години Логан с 1.6 бензин.По-здрава кола не съм виждал.
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    ТОВА СА ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ! Имал съм Дачия със същия 1.4 МОТОР, КОЙТО Е ЖЕЛЕЗЕН. НЯМА НИКАКВИ ПРОБЛЕМИ С АНГ. РЕМЪЦИ И МАСЛЕНИ ПОМПИ. КАРАХ ГО ДО 240 000КМ И Я ПРОДАДОХ. НЕ ХАБИ ГРАМ МЯСЛО НА ТИЯ КИЛОМЕТРИ, А СЪМ СЛАГАЛ САМО ОТ НАЙ-ЕВРИНОТО ОТ КАУФЛАНД. ТИЯ ТЮВ СА ПЪЛНИ МОШЕННИЦИ КАКТО ВСИЧКИ МЕМЦИ
  • #17
    Дачия ( преди 3 години )
    Това "крушките на светлините изгарят често" звучи меко казано несериозно. Не че съм фен на дачия/рено, дори напротив, но хайде да сме поне малко обектвини!
  • #16
    Битурбо ( преди 3 години )
    И всичките 8 сред най-красивите у нас...
fallback
Последни