fallback

Шведски производител: Електромобилите са по-мръсни от стандартните коли

Polestar сравни вредите на екологията, нанасяни от неговия модел 2 и от Volvо XC40

Шведската марка Polestar, която е част от групата Geely, анализира „въглеродната следа“, оставяна от електромобил Polestar 2 и от стандартно Volvo XC40 с двигател с вътрешно горене. Оказва се, че повече парникови газове се отделят във въздуха при производството на самата машина и нейната батерия, като за да се изравни по този показател със същото това XC40, електрическият модел трябва да измине минимум 50 000 км.

По тази причина главният изпълнителен директор на Polestar  - Томас Ингенлат призова за открит диалог с потребителите, които да момента откровено са лъгани по въпросите с екологията на електромобилите.

„Производителите не винаги са честни с потребителите, когато става дума за влиянието на тяхната продукция върху околната среда и това е грешка. Ние не трябва да спестяваме нищо на хората, дори истината да не е приятна. Затова обаче всички компании трябва да преминат към една методика за изчисление на CO₂ и да престанат да говорят за електромобилите като панацея за екологията“.

Вътрешно изследване на Polestar показва, че моделите на батерии са единственият път към пълен „климатичен неутралитет“ (това означава, че отделените парникови газове се компенсират с внедряване на въглеродно-негативни проети, които поглъщат въглеродни окис от атмосферата, или със създаване на продукти с нулеви вредни емисии), но най-важна е технологията им. Компанията анализира „въглеродните следи“ оставяни от електромобила Polestar 2 и стандартно Volvo XC40 за целия им жизнен цикъл и ето какво се оказва.

На етап производството на кросоувър с традиционен двигател с вътрешно горене в атмосферата се отделят 14 тона CO₂e (еквивалент на CO₂), докато показателите на Polestar 2 и батериите за него са 24 тона. По време на експлоатацията си XC40 добавя още 41 тона, а електромобилът 23 тона (ако използва смесени източници на електроенергия) и 0,4 тона (ако електричеството се получава само от вятър).

За да може „въглеродната следа“ след XC40 да задмине тази на Polestar 2, електромобилът трябва да измине над 100 000 км. Ако колата на ток се зарежда само с енергия, получена от вятър, показателят се смъква на 50 000 км.

Снимки: Geely, Volvo

fallback
  • #13
    ivobogdanov ( преди 4 години )
    А Кравите не отделят нищо
  • #12
    popa ( преди 4 години )
    А рециклирането на тия новите акумулатори колко вреди ще нанесат на природата спрямо един ДВГ? Всичко това с тия модерни хибриди и електромобили е поредната порция лъжи и заблуждения в името на златния телец!
  • #11
    :) ( преди 4 години )
    Да добавим и щетата от добавеното тегло - електрическите са значително по-тежки. Въпросният P2 е с 600кг по-тежък от xc40, при движението си отделя повече кофти фпч поради усиленото ***.
  • #10
    Гост ( преди 4 години )
    Според мен основните проблеми с ел.колите са:1. малко хаотично и без точни разчети се втурнаха да намаляват емисиите(да налагат ел.коли). Разчети за темпове на ръст на ел.колите, как ще се отрази на цената на литии, какво ще правим после с батериите, зарядни и т.н.2. Май само Европа и Китай се напъват, което малко обезсмисля идеята и няма нужния ефект върху екологията и прецаква Евро производителите на коли
  • #9
    Ясен Желязков ( преди 4 години )
    То, ако е това въпросът, и един велосипед да се произведе, също ще има замърсяване и емисии на парникови газове. И една ръчна количка също. И сноуборд. Да не говорим за компютри и всевъзможни фонове. И какво трябва да се прави в случая? Да обявим прогреса за замърсяващ и да яхнем по едно магаре ли?
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Пара има много, ама като ги гледам тия електричари с 90 на магистралата и ме отказаха, това си е направо мазохизъм, незнам колко трябва да са ти промили мозъка и да искаш да си фешън да си вземеш нещо толкова скъпо и неприложимо като сегашните "електромобили".
  • #7
    TSLA ( преди 4 години )
    Пясък в очите. Всеки човек отделя CO2. Това никога не е било проблем. Истинската отрова излиза при горенето на петролни продукти и смесването им с масло. Истинската отрова са дизеловите твърди частици, които поради размерите си НЕ се филтрират в дихателната система, а навлизат директно в кръвта.
  • #6
    Аха ( преди 4 години )
    До 3! Искаш ли да ти пратя няколко адреса на фабрики, за рециклиране на батерии в Европа? И зелената енергия е повече от 50 процента в Европа!
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Какви са тези сметки колко е мръсен тока да не би рафинирането на горива да не ползва ток и да не замърсява освен това не единствено въглеродния диоксид е важен
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Една бърза сметка при 41 тона СО2 говорим за 250 000 км пробег при разход 7/100 (абсолютно постижим, дори завишен за модерен бензинов мотор) За 250 хил км една електричка се нуждае от около 50 000 кВч електроенергия (среден разход 20 кВч/100) в "модерна" Европа средното е 500 гр СО2/кВч произведена електроенергия - така че въобще не говорим за 50 или 100 хил км! При 250 хил км за Ел. са 49 тона СО2 за ДВГ 55 - Ел ще стане чисто при над 200 хил км пробег! А при дизел сигурно говорим за 300 хил к
fallback
Последни