fallback

В Румъния - по 11 250 евро помощ за електромобил. В България - 0

Само седем държави не субсидират колите на ток. Кой колко дава в ЕС?

По навик смятаме електромобилите и държавните субсидии за покупката им за нещо, касаещо предимно богатия Запад на Европа. Но 2020 промени драстично нещата и в останалите части на Статия континент. Проучване на браншовата организация АСЕА показва, че вече само седем от 28-те членки на общността (ако броим и Великобритания) не предлагат субсидии на държавно ниво. Дори страни "от нашата черга", като Полша, Хърватия, Румъния или Словакия, вече предлагат щедри държавни помощи - от порядъка на четири- и дори петцифрени суми в евро. В галерията по-долу сме посочили максималния размер на субсидиите във всяка от страните-членки.

Къде с колко подпомагат електромобилите (ГАЛЕРИЯ):

 

 

fallback
  • #20
    z8 ( преди 4 години )
    Най-правилно би било да се затегне контрола в/у замърсяващите бънгии,да се увеличи данъка в/у такива и с със средствата да се субсидира покупката на нови коли на газ ,хибриди и електрички.
  • #19
    До 3 ( преди 4 години )
    За това се карат и масово стари автомобили! Защото е по-евтино! Но и за това като дойде зимата и не се вижда отсрещния тротоар от мръсен въздух! Но когато кажат да увеличават данъци на старите коли, всички скачат, не може! Няма държава в Европа, която да дава предимство на старите коли. Защото човека си кара тънко старата кола, ама ти му дишаш след него газовете! Трябва да се стимулира покупката на чисти коли, нови или електрически!
  • #18
    Резултат ( преди 4 години )
    Разликата е в управлението....
  • #17
    Има алтернативи ( преди 4 години )
    Хибридите и модерните коли на газ или метан не отстъпват особено на електромобилите по отношение на замърсяването на въздуха а и по икономичност
  • #16
    Много е ( преди 4 години )
    Според мен е неправилна субсидията за електромобили ако не е съобразена със стандарта на държавата а това в Румъния и на някои други места е прекалено най-малкото отделените пари ще се изчерпат много по-бързо иначе разумна субсидия за електробуси, Ел. таксита и станции за зареждане има голям смисъл
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    с парите на данъкоплатците някой да си спести 10 000 от пазарна стойност на тролей 200 000 ами няма балами в бг
  • #14
    пепи ( преди 4 години )
    В България валутата е лев и се смята покрай лева . Само за лека справка - карта за градския транспорт на Мадрид - 90 евро Карта за София - 30 евро.Тъй че сметките са криви.
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    Румъния не произвежда електромобили. Нито Полша. Нито Гърция. Айде напъни се да родиш друга мъдра мисъл
  • #12
    Nnnn ( преди 4 години )
    Субсидират покупката на електромобил защото там се произвеждат. България защо да субсидира като не произвежда. Много страни обявиха,че ще произвеждат собствени марки. Само в България няма да има производство на електромобил. Не трябва България да субсидира покупката на нещо чиито печалби ще отидат в друга държава.
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    До номер 7. Смятам за нередно данъкоплатците да плащат за прищявката ми за тесла. Същевременно за болните деца да няма пари и да се събират SMS-си.
fallback
Последни