IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda пенсионира най-компактния си модел

Електромобилът Citigo iV се задържа на пазара само година

Компанията Skoda спря производството на най-компактния си модел – електрическия Citigoᵉ iV. От премиерата на електромобила с дължина 3,6 метра измина малко повече от година, но той няма да получи наследник, тъй като чешкият производител ще се съсредоточи върху по-големи кросоувъри, които носят и по-сериозни печалби.


Skoda Citigoᵉ iV


Малолитражката Skoda Citigo дебютира през 2011 година, а електрическа версия Citigoᵉ iV беше представена през мй миналата година. Това беше и първият модел на Skoda само на ток. Продажбите в Европа стартираха към края на 2019 година, но въпреки сравнително големия интерес на купувачите, само 9 месеца по-късно беше решено малкият автомобил да бъде пенсиониран.

Skoda Citigoᵉ iV е и най-евтиният електромобил на Volkswagen Group. Цената му във Великобритания започва от 17 455 паунда, докато идентичният като техника Volkswagen e-up! струва минимум 23 555 паунда.

Пред британското издание Autocar ръководителят на маркетинговия отдела на Skoda - Алън Фейви, подчерта, че производството на Citigo е приключило. Както и че скоро в гамата на чешката марка няма да се появи толкова малък електромобил. В Skoda биха се върнали към проекта единствено, ако Volkswagen разработи субкомпактна версия на платформата MEB, но засега такива планове няма.

Снимка: Skoda

0 от 500
  • #7
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    скъпи и малки електрички с малък пробег - защо не вървят продажбите ли? хммм... защо ли?
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Явно във ВАГ са преценили че ФВ и Сеат повече ще се нуждаят от намаляне на емисиите другата година
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Do 2, 3 ( преди 2 години )
    Колко да е на загуба да кажем че 37квтч батерия струва 6 хил евро а Е-Ъп без данъци е 17-18 Хил евро базово (след данъци в Германия е 22 Хил евро базово) и остават поне 10хил за колата и надценката колкото и струва модел от класа с ДВГ без данъците
  • #4
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Жалко е че никой не последва примерът им с достъпни електрички под 15 000? .Надеждата ми е в Дачия, да видим колко достъпна ще е евтината им "Спринг"
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тези тризнаци бяха преходен модел, хем да събудят интереса към ел-колите, като ги направят достъпни, хем да отърват глобите, още в началото казаха че ги продават на загуба, като очакват да са "на печалба" като се спасят от глоби. Иначе са продали продукциятапза повече от година напред и през 2022 ще имат други модели (струващи двойно) от които ще печелят.
  • #2
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Всеки производител го казва, че от ел. коли се печели много трудно, а от такива малки почти нищо. Няма изненада.
  • #1
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Не е спряно още ( преди 2 години )
    Лъжа е че са спрели производство спрели са поръчките но ще изпълняват вече получените месеци напред а и Е-Ъп спря за приема временно поръчки понеже имали за 16 месеца напред