Текущият сезон ще е последен за тима на Renault във Формула 1, съобщи официално френската група. След почти 43 години, 390 старта, 35 победи и две титли това име ще се оттегли от световния шампионат и занапред тимът ще носи името Alpine F1, в чест на дъщерната марка за спортни автомобили.
Тази промяна е част от големия пакет реформи, обявени от де Мео през миналата седмица. Renault ще прибегне към драстично преструктуриране, за да се пребори с негативните ефекти от коронакризата и от драстично намалелите дивиденти от Nissan. Очакванията през пролетта бяха марката Alpine, едва възродена преди няколко години, да е първа жертва на чистката. Де Мео обаче настоява тя да се запази и развива, като част от опита му да премести Renault в по-високи пазарни сегменти. "Естественото място на Renault е по-високо по пазарната стълбица", заяви де Мео. Занапред Абитбул ще отговаря не само за Alpine, но и за всички по-спортни проекти. Много анализатори предполагат, че цялото поделение Renault Sport, което прави R.S. моделите, ще мине под шапката на дъщерната марка.
Renault присъства във Формула 1 като конструктор от 1977 година, когато въведе турбомоторите със своя болид Renault RS01. От 1983 компанията доставя двигатели и за други отбори. С няколко прекъсвания, тя участва в шампионата и до ден днешен, като може да се похвали с 35 победи, 100 почетни подиума, 1655 точки и по две световни титли при пилотите и конструкторите (с Фернандо Алонсо през 2005 и 2006).
Като доставчик на двигатели за други тимове Renault има още 12 конструкторски титли, постигнати от отборите на Williams, Benetton и Red Bull.
През годините за тима са карали легенди като Жан-Пиер Жабуи, Рене Арну, Ален Прост, Дженсън Бътън, Жак Вилньов и Фернандо Алонсо.
Именно Алонсо, който догодина ще се завърне в тима, донесе на Renault последната засега победа, през 2008 за Гран при на Япония. Последните подиуми бяха постигнати от Витали Петров и Ник Хайдфелд в началото на сезон 2011. Тази година най-доброто класиране на тима е четвъртото място на Даниел Рикардо в Белгия.