IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Renault F1 спира да съществува

Занапред френският тим ще е Alpine - гаранция и за оцеляването на спортната марка

Текущият сезон ще е последен за тима на Renault във Формула 1, съобщи официално френската група. След почти 43 години, 390 старта, 35 победи и две титли това име ще се оттегли от световния шампионат и занапред тимът ще носи името Alpine F1, в чест на дъщерната марка за спортни автомобили.
  
 
Alpine F1 Renault
 
 
„Alpine е красива и жизнена марка, която носи усмивки", коментира новият главен изпълнителен директор на групата Renault Лука де Мео. Според него включването на това име, "символ на френското съвършенство", в световния шампионат, ще спомогне за развитието на марката в бъдеще. Сирил Абитбул, мениджър на сегашния Renault F1, увери, че в бъдеще тимът ще може да се бори за победи.

Тази промяна е част от големия пакет реформи, обявени от де Мео през миналата седмица. Renault ще прибегне към драстично преструктуриране, за да се пребори с негативните ефекти от коронакризата и от драстично намалелите дивиденти от Nissan. Очакванията през пролетта бяха марката Alpine, едва възродена преди няколко години, да е първа жертва на чистката. Де Мео обаче настоява тя да се запази и развива, като част от опита му да премести Renault в по-високи пазарни сегменти. "Естественото място на Renault е по-високо по пазарната стълбица", заяви де Мео. Занапред Абитбул ще отговаря не само за Alpine, но и за всички по-спортни проекти. Много анализатори предполагат, че цялото поделение Renault Sport, което прави R.S. моделите, ще мине под шапката на дъщерната марка.
 
 
Жабуи, Арну, Вилньов, Дижон 1979, Формула 1
Първата победа на Renault: Жан-Пиер Жабуи и Рене Арну завършват първи и трети за Гран при на Франция в Дижон през 1979. Втори е Жил Вилньов


Renault присъства във Формула 1 като конструктор от 1977 година, когато въведе турбомоторите със своя болид Renault RS01. От 1983 компанията доставя двигатели и за други отбори. С няколко прекъсвания, тя участва в шампионата и до ден днешен, като може да се похвали с 35 победи, 100 почетни подиума, 1655 точки и по две световни титли при пилотите и конструкторите (с Фернандо Алонсо през 2005 и 2006).

Като доставчик на двигатели за други тимове Renault има още 12 конструкторски титли, постигнати от отборите на Williams, Benetton и Red Bull.

През годините за тима са карали легенди като Жан-Пиер Жабуи, Рене Арну, Ален Прост, Дженсън Бътън, Жак Вилньов и Фернандо Алонсо.
 
 
Фернандо Алонсо, Формула 1, Рено, 2008 Сузука
Последната победа до момента: Фернандо Алонсо на "Сузука" през 2008 година


Именно Алонсо, който догодина ще се завърне в тима, донесе на Renault последната засега победа, през 2008 за Гран при на Япония. Последните подиуми бяха постигнати от Витали Петров и Ник Хайдфелд в началото на сезон 2011. Тази година най-доброто класиране на тима е четвъртото място на Даниел Рикардо в Белгия.

 

0 от 500
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Propov ( преди 2 месеца )
    Харесва ми така. Лука де Мео залага на Алпин вместо на Кашкай или Клио. Аз също мисля че масовите марки имат нужда от овежаване на имиджа, да покажат смелост и характер. Дори и в бюджетния сегмент клиентите станаха по взискателни. Хората искат да карат нещо по така, да им носи емоция, радост, гордост. Евтината покупка и потдръжка вече не са достатъчен аргумент за покупка.
  • #2
    0 rate up comment 12 rate down comment
    рено.БъГъ ( преди 2 месеца )
    А таканка дилърчитътъ! Напнете са ощи, не 8 ми 88 миноса му турнете на тоа!! Насааам народе: койту купи 2 рена подарявами и 1 дачия за тъщата!
  • #1
    2 rate up comment 23 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 2 месеца )
    рено спира да съществува до няколко месеца! А дали ще го кръщават алпин или бандустан е все едно и също.