Бързото възстановяване на българския автомобилен пазар от коронакризата няма да се състои, ако се съди по данните на МВР за регистрираните нови коли през август. Много силният юли, с 3554 нови регистрации, даде подобни надежди, но през август сделките падат до 2274, с 42% по-малко от същия месец на миналата година.
Твърде вероятно е юлският бум да се е дължал на натрупани стари поръчки и закъснели заради карантинните мерки доставки. Все пак трябва да се отбележи, че август традиционно е по-слаб месец за пазара на нови автомобили. От началото на годината продажбите са 18 278, докато през същия период на миналата година са били 30 351 (39.8% спад).
Renault запазва водещата си позиция с 11.5% пазарен дял, следвана от дъщерната си марка Dacia и Skoda. Трябва обаче да вметнем, че данните на МВР се разминават забележимо с тази, подавани от вносителите към АСЕА, европейската браншова организация. Там подреждането изглежда по-различно, но официалните данни ще излязат в средата на септември.
Ефектите от кризата се усещат с различна сила - от около 70% спад при марки като Fiat, Suzuki и Opel, до далеч по-умерено свиване при премиум сегмента и дори отчетен ръст на годишна база при Mitsubishi и особено Mercedes. Впрочем негативните ефекти не се дължат единствено на коронавируса и масовото затваряне на икономиките. Влезлите в сила от 1 януари нови лимити на вредните емисии също оказват сериозна роля - заради тях от гамите на повечето марки отпаднаха най-изгодните предложения, а средната цена на автомобилите забележимо се повиши.
20-те най-продавани марки в България до август 2020 (ГАЛЕРИЯ):